Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Boston?
Skrivet av: MT
Tid: 2006-08-03 20:52:39

Jag bodde i Boston i tre-fyra år, men höll inte på med ciggarer (fattig student) på den tiden så jag kan inte rekommendera något i den stilen.

En promenad upp och ned Newbury st, med en lunch på någon av uteserveringarna är inte fel. Ta också en runda kring gamla Fenway pk (se gärna en match). Där har du ett gäng av pubbar och restauranger. Gröna linan (vilken bokstav som helst) västerut till kenmore station är bästa vägen dit.   

Det finns en trevlig butik i direkt anslutning till Harvard sq. (Cambridge) som säljer internationaella delikatesser. Det är väldigt trångt därinne, men de har en hel del intressant. Jag plockade ofta på mig lite svenska godsaker där när jag väntade på tunnelbanan. Cambridge har en drös me bra pubbar. Asgard på mass ave är ett tips (stöter lätt på svenskar där om det är fotboll eller något på g)

Sedan har vi North end för italiensk mat, och du måste prove clam chowdern på union oyster house, vid union st nära faneuil hall. 
 
Det blev rätt generellt, det där, och ganska mainstream. Insåg också att jag faktiskt saknar staden lite. Är det något speciellt du letar efter? 

--MT


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Boston?18:45 den 30 juli 2006Sven
      N Boston?21:42 den 30 juli 2006Ole Jonny Tøsse
           N Boston?22:04 den 30 juli 2006Lars
                N Boston?20:52 den 3 augusti 2006MT
                     N Boston?17:08 den 7 augusti 2006Sven
                          N Boston?18:48 den 7 augusti 2006MattiasA
                          N Boston?20:43 den 7 augusti 2006Peter CCL (Hällingsjö)