Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Ensamherf på Sundbyholm Slott...
Skrivet av: Martin CCR
Tid: 2006-08-07 23:22:43

Klockan är 23.00, har tänt laptopen, 3G-kortet blinkar förnöjt...

Efter en 60-mila körning, 3 rätters med lämpliga viner (fördjupning e ju OT så det blir på annat forum) och promenad nere vid vattnet; sitter jag nu på verandan utanför 1600-tals huset i liggtimmer. Suiten vi fått tilldelat dristar sig etablisemanget att kalla "Romantik-suiten" och jag är benägen att hålla med dem. Begreppet innefattar 3 rum en-suite (stavas det så oh ni fransktalande?), bubbelbad-tjofräs och två öppna spisar - fancy - you bet, frun är i alla fall imponerad och det är ju det viktigaste. Efter middagen satte vi oss på terassen med en sängförsare, jag tände till detta en Monte Nr. 3 som jag fick vid ett byte för knappt ett år sedan - smakade mumma. Nu såhär medan frun gör sig klar för sängen sitter jag då med en Andersson Starköl från minibaren och en gördellös goding i mungipan och är bara störtlycklig - life is beutifull.

Förutom att ge en lägesrapport skiver jag för att få hjälp med identifieringen av den gördellösa godingen. Även denna är en rest från ASH#1 Då en ytterst vänlig herre bjöd mig en liten ziplock med 3 eller 4 cigarrer i där den ene i alla fall var en La Gloria Cubana (Florida-versionen). Den gördellösa godingen är kraftigt boxpressed utan att vara square-pressed, har maduro täckblad och smakar ytterst nicaraguanskt. Faktiskt påminner den mig om padron?!

Det var många nya namn och ansikten på ASH så därför har jag tyvärr tappat bort dig i villervallet men du hade om  jag inte missminner mig shorts, t-skjorta, keps och glasögon. Om du läser detta så är jag tacksam för hjälp här

Ni andra då, om ni nu orkat er igenom mitt drävvel, sitter ni o röker nu, igår, imorgon? Bjud på lite sinnesintryck!

Oj, nu är det visst sängdags - bäst att skynda sig - imorgon bär det av till Gysinge för ett besök på Bygnadsvårds-centrat och logering vid Gysinge Wärdshus, efter det styr vi kosan söderut förbi Vadstena Kloster för ett Gormét-besök med övernattning på vägen hem...

Godnigth Cigar-sweden, wherever you are...


Mvh

Martin CCR


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Ensamherf på Sundbyholm Slott...23:22 den 7 augusti 2006Martin CCR
      N Om den nakna godingen...00:14 den 8 augusti 2006Tony
           N Om den nakna godingen...08:34 den 8 augusti 2006Martin CCR
                N Om den nakna godingen...15:41 den 9 augusti 2006Tony
      N Ensamherf på Sundbyholm Slott...07:42 den 8 augusti 2006CTT
           N Flugfiskare i Gysinge...08:29 den 8 augusti 2006Martin CCR