Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Fisketur med cigarr
Skrivet av: David L
Tid: 2004-10-31 14:45:00

Inte bara cigarrentusiest utan även flugfiskare sedan många år tillbaka kan jag väl med rätta kalla mej för prylbög. Nästan samtliga män jag känner "lider" på något vis "prylofili" men de värst drabbade verkar finnas inom jakten, fisket, golfen och cigarrvärlden.

Hur som helst såg dagen mycket lovande ut för en tur till något lokalt vatten. Jag förberedde mej således grundligt. Underställ på, kaffetermos med, regnställ i ryggan utifall att... Fyllde några flugaskar med mina egna alster. Fyllde västen med flugaskar, solglasögon och andra nödvändiga utensilier. Särskilt noga var jag i valet av cigarrer som skulle med, valet föll på Griffins Maduro 500 och Romeo y Julieta AT #2. Två behändiga coronas med lättsam karaktär som inte tar allt för stor uppmärksamhet från själva fisket. Noga kollade jag också att min nya Xikar åkte med och att jag hade två tändare (utifall att den ena inte funkade). 

Väl förberedd och rustad till tänderna lastades bilen med ryggan, innehållande matsäck och mej iklädd fiskevästen innehållande bland annat ett par cigarrer och nödvändiga tillbehör för att njuta dem samma. 

Väl framme på plats gör jag som jag så ofta har vana för att göra; börjar med en fika och tänder upp något rökbart medan jag studerar vattnet och omgivningarna omkring. Medan jag sitter där i den inte ännu kalla höstdagen och röker slår mej insikten med full kraft; jag har med mej allt man behöver för ett bra fiskepass. Rullar, linor, tafsmaterial, flugor, håv, mat, kaffe, pilsner och regnställ var givetvis med, precis som cigarrer men jag hade inte med mej ett enda fiskespö!

Tack och lov tar det inte mer än tio minuter hem från det aktuella vattnet men snopet var det ju.

Frågan är nu bara: missade jag verkligen att ta med det viktigaste?

/David L


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Fisketur med cigarr14:45 den 31 oktober 2004David L
      N Om det blev någon fisk?14:47 den 31 oktober 2004David L
      N Fisketur med cigarr19:46 den 31 oktober 2004Drogen
           N Fisketur med cigarr08:27 den 1 november 2004Lasse H
                N Fisketur med cigarr09:08 den 1 november 2004David L
                     N Fisketur med cigarr.. -TRAUMA18:17 den 6 november 2004GöranG
                          N Fisketur med cigarr.. -TRAUMA10:27 den 8 november 2004Martin CCR
                               N Fisketur med cigarr.. -TRAUMA - synd om killen12:05 den 8 november 2004David L
                                    N Appropå cigarrökning i samband med andra aktiviteter14:56 den 8 november 2004Lasse H
                                         N Detta kanske?15:00 den 8 november 2004COJ
                                         N Appropå cigarrökning i samband med andra aktiviteter15:04 den 8 november 2004MattiasA
                                         N Cigarrhållare17:49 den 8 november 2004Jonas
                                              N Cigarrhållare08:16 den 9 november 2004Lasse H
                          N Fisketur med cigarr.. -TRAUMA23:48 den 6 november 2004Jonke
      N Resor Och Mål!20:57 den 31 oktober 2004Rebel Rob