Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Hoyo de Monterrey (Honduras) No. 50 Exquisit maduro - Mina egna kommentarer och betyg
Skrivet av: Daniel P
Tid: 2006-08-28 20:22:26

Facon: No. 50 Exquisit (maduro), 6x50. 
Paket: Bundle med 25 st. 
Pris: $48.75 på LL. 
Röktid: 55-80 minuter. 

Kommentar: Bra drag, mild kropp och styrka, mot slutet mild till medium styrka (förvånande nog inte mer!). I början hittar jag ett litet uns gräsighet och sälta, men det övergår tillfredställande nog snabbt i smaker av torkade frukter, ljus choklad, brödighet och nötter, efter ett tag kommer lite efterlängtad mild peppar och gräddig mandel. Förnämligt bra rullad. Jämnt och ljust madurotäckblad. Lite spräcklig vit marmormönstrad aska som hänger kvar hyggligt bra. 
Personligen är jag inte det minsta imponerad av gördeln, då dess kameliont-framträdande nästan gömmer den bland andra cigarrer i humidoren. Marknadsavdelningen bör se över färgvalet imho. 

Betyg: Plus för draget och de mycket goda smakerna, extra bonus för komplexiteten. Jag förväntar mig dock tydligare smaker i denna prisklassen. Jag ger denna cigarr en stark 3:a av 5 möjliga. 


--- [ Övrig info från andra källor: ] ---

Lynn: 
"
One of the premier names in mild Honduran cigars. 
"

Atlanticcigarcom: 
"
Mysteriously enough, the first Honduran Hoyo de Monterrey cigars were born of seed smuggled from Cuba in a diplomatic pouch. Today, in the uncompromising style of cigar master Estelo Padrón, Hoyo de Monterrey cigars are still made the nineteenth-century way, cured and aged in their own time by the wind and the weather as nature intended. The resulting full-bodied cigars are as deeply satisfying as they are authentically Honduran.
"

Cigar Magazine (Endast Dark Sumatra
Noche [6,5x52]): 
"
Made by Villazon
Wrapper: Ecuador Sumatra 
Appearence: 87
Taste: 88 
Construction: 91
Quality: 357 (Appearence + Taste + 2xConstruction)
Value: 76 (Quality / MSRP)
MSRP: $5.00 (suggested price in USA excluding taxes). 
Staff comments: Sleeved in cedar, this cigar received high scores across the board of our tasters. It is a potent liga of Honduran, Nicaraguan and Piloto Cubano tobaccos punctuated by an extra-spicy Ecuadorian sun-grown wrapper. Ideal for those who crave a Cuban-style cigar. 
"

Cigar Magazine (Endast Churchill [6,25x45]): 
"
Made by Villazon
Wrapper: Ecuador Sumatra 
Appearence: 82
Taste: 85 
Construction: 83
Quality: 333 (Appearence + Taste + 2xConstruction)
Value: 89 (Quality / MSRP)
MSRP: $3.75 (suggested price in USA excluding taxes). 
Staff comments: Well-made an sporting a nice Ecuador Sumatra wrapper, this was a pretty good smoke, but not the real deal we expected in a match-up of heavy-bodied cigars. 
"

Cigar Magazine Winter 2004-2005 (Rotschild, 4.50x50): 
"
Appearence: 85
Taste: 82
Construction: 87
Value: 109
MSRP: $3.00
Heavy-bodied cigar
Staff comments: One of Central America's premier Cuban-style cigars appreciated by serious smokers for its straightforward, rich black-tobacco flavors. Sadly, the particular samples we received did notmlive up to this standard. 
"


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Hoyo de Monterrey (Honduras) No. 50 Exquisit maduro - Mina egna kommentarer och betyg20:22 den 28 augusti 2006Daniel P
      N Hoyo de Monterrey (Honduras) No. 50 Exquisit maduro - Mina egna kommentarer och betyg23:19 den 21 januari 2008Daniel P