Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: den stora världen och den lilla, del 2
Skrivet av: TJ
Tid: 2006-10-21 12:35:25

Vi fortsätter på temat att de enkla cigarrerna ibland smakar bättre än de dyra och exklusiva.

"Den förre världsmästaren i tungvikt Mike Tyson använde Corey Sanders som en mänsklig slagpåse när han startade "Mike Tyson World Tour" med en fyra ronders uppvisningsmatch på fredagen. Men han imponerade inte.
 
Det var inte svårt att se varför Tyson slutade boxas 2005. Matchen mot Sanders var inte mycket till match. Den marknadsfördes som huvudmatch men liknade mer ett sparringpass.

- Det var tuffare än jag trodde att det skulle vara. Det kommer att bli bättre, sade Tyson efter matchen.

Tyson upprepade att han inte hade några planer på att starta en ny tävlingskarriär.

- Jag utsliten och slut, sade han för uppvisningsmatchen.

Tyson slog ned den otränade Sanders i första ronden och sedan fick han hålla honom om midjan flera gånger för att förhindra att han skulle ramla omkull.

Båda boxarna var långt ifrån sin matchvikt och hade t-tröjor på sig i ringen. Sanders hade också ett huvudskydd och det räddade honom förmodligen ifrån att bli knockad. Han lät Tyson slå honom som han ville. Sanders obetydliga försvar bestod av en försiktig jabb och inte några tunga slag.

Det här är tänkt som den första av en serie uppvisningsmatcher mellan honom och Sanders, som var hans sparringpartner i många år.

- Den här turnén ska gå över hela världen, Europa, Asien, Mellanöstern...alla ser fram emot den, säger Tyson.

Tyson, som vann världsmästartiteln två gånger, drog sig tillbaka efter förlusten mot irländaren Kevin Mc Bride i juni 2005. Under sin karriär vann han 50 matcher, varav 44 på knockout och förlorade bara sex.

Sedan dess har han slösat bort en beräknad inkomst på 300 miljoner dollar, mer än två miljarder, och gick i konkurs 2003. Men han förnekar att hans skulder har tvingat honom tillbaka i ringen.

- Pengarna jag tjänar kommer inte att betala mina räkningar, men jag mår bättre och behöver inte vara deprimerad, säger Tyson."