Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: nybörjare letar tips
Skrivet av: Skådaren
Tid: 2006-10-23 00:29:01

Cigarrvänner.
Är en nybörjare som hittat till cigarrernas underbar värld. En nyårsafton för några år sedan blev jag bjuden på tjock Cohiba-sak som en festdeltagare tagit med från Kuba. Lite småfjantigt tänkte jag - att stå och röka cigarr på nyår när man aldrig annars gör det. Men jag testade och upptäckte till min stora förvåning att jag gillade det! 
När cigarren gått laget runt några gånger så stal jag den, klippte av glöden och sparade den till en vecka senare då jag rökte upp den själv under något som närmast kan liknas vid andakt. Nåväl, där började det och nu har jag en ny humidor med plats för 150 cigarrer som jag vill fylla.
Jag snittar drygt en cigarr i veckan och röker inga kubanska alls. Däremot är jag en trogen Davidoffare. Min första Davidoff handlade jag på plats, i Genève, i BUTIKEN. Trots att jag kom in där illa klädd och endast köpte en cigarr blev jag behandlad med stil och respekt. Jag glömmer aldrig försäljaren med den hundraåriga mustaschen när han visade mig runt humidorrummet och efter mina önskemål föreslog mig en cigarr, placerade den i en tubo och önskade mig god rökning.
Det var min presentation, nu kommer frågan:
Vad skall jag ha i min humidor?
Jag vill kunna lagra, ha ett rejält lager med flera olika märken som man kan välja och vraka bland. Dyra såväl som billiga. Cigarrer som man kan växa in i utan att storkna vid första röken.  Och nota bene: det finns en charm i att arbeta sig från botten till toppen. Jag börjar gärna enkelt med cigarrer som kan ligga till sig och sakta guida mig mot moderlandet Kuba. Davidoff kan jag hyfsat så dom klarar jag, men resten är en jungel.

Nå cigarrvänner, vad föreslår ni?


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N nybörjare letar tips00:29 den 23 oktober 2006Skådaren
      N nybörjare letar tips01:11 den 23 oktober 2006Lars
           N nybörjare letar tips01:31 den 23 oktober 2006Skådaren
      N nybörjare letar tips01:21 den 23 oktober 2006Peps
           N nybörjare letar tips01:44 den 23 oktober 2006Robin Z
           N nybörjare letar tips01:52 den 23 oktober 2006Marcus D
                N Det är alltid kul att ge tips...07:10 den 23 oktober 2006Pyro
           N nybörjare letar tips08:18 den 23 oktober 2006Gurra
                N nybörjare letar tips08:38 den 23 oktober 2006Seven
                     N nybörjare letar tips09:51 den 23 oktober 2006Skådaren
      N nybörjare letar tips09:44 den 23 oktober 2006Henrik G
           N nybörjare letar tips15:05 den 23 oktober 2006MooN
                N nybörjare letar tips15:11 den 23 oktober 2006puffarn
                     N nybörjare letar tips16:18 den 23 oktober 2006Peter_nrk