Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Någon som provat cigarrer från Azorerna?
Skrivet av: Ante
Tid: 2006-10-25 11:55:47

Var pa Madeira forra aret. Det gar att kopa cigarrer lite var stans men sakrast i vin och spritbutikerna som finns lite overallt. Dessa ar dock inte mycket att hurra for. De basta som gick att kopa dar var Balmoral. Vill du ha tag pa lite battre cigarrer typ Davidoff, Cohiba o.dyl. sa gar det att kopa hos Blandys old wine lodge. Rekomenderar att du gar dit pa deras guidade tur. Kostade 4 euro/pers men da far man ocksa provsmaka\dricka sa mycket man vil av deras 3 och 5 ariga Madeiraviner.
I ovrigt sa fanns en liten butik mittemot hotell Rieds med hyfsat utbud av kubaner. Det ligger en Galleria pa vag till Reids fran Funchal sett som ocksa har ett ok utbud. Priserna ar dock inte sa mycket lagre an har hemma. Maderianerna ar inget cigarrokande folk, de roker cigaretter.
Nar jag tog fram storre cigarrer typ Robusto, Churchill o.dyl. sa fick jag ofta glada kommentarer som, .big one, wow, bomba. 

I ovrigt rekomenderas ett besok pa El classico, ligger en bit ut fran Funchal vid Jardin dAjuda. Superb mat och trevlig personal, finare stalle.
Marina Terrace i smabatshamnen, god mat, roliga kypare och en avslappnad miljo.

Om du ska hyra bil ak upp pa platan mitt pa on. Och en Levadavandring som rekomenderas ar 25 fontes.

Ante


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Någon som provat cigarrer från Azorerna?17:20 den 22 oktober 2006Ouch
      N Någon som provat cigarrer från Azorerna?17:40 den 22 oktober 2006Magnus
           N Någon som provat cigarrer från Azorerna?18:20 den 22 oktober 2006Ouch
                N Någon som provat cigarrer från Azorerna?19:30 den 22 oktober 2006Magnus
                     N Någon som provat cigarrer från Azorerna?21:31 den 22 oktober 2006Ouch
      N Någon som provat cigarrer från Azorerna?11:55 den 25 oktober 2006Ante
           N Någon som provat cigarrer från Azorerna?16:12 den 25 oktober 2006Ouch
                N Någon som provat cigarrer från Azorerna?16:21 den 25 oktober 2006Ante