Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Inget race men en skön fredag...
Skrivet av: David L
Tid: 2004-11-12 19:14:01

En fredag utan speciella åtaganden inleddes vid niotiden på morgonen men en stor kopp espresso (Illy) och en liten Zino Mouton Cadet #4 efter att ha petat i mej ett par croissanter. Fram till lunch satt jag i telefon med både uppdragsgivare och anhöriga - dock pratades det bara njutningsmedel med samtliga. Viner, avecer och cigarrer avhandlades. Lunch intogs i form av en snabbt ihopslängd älgfärsbiff med ett eller två glas Penfolds Bin 2 därtill. Efter lunchen belönade jag mej med en kaffegök och en Maria Mancini de Gaulle innan jag sov middag en timme. Efter middagsluren gick jag ut och högg upp lite ved, mest för att ha något att göra som kunde berättiga till en eftermiddagscigarr.  Eftermiddagscigarren intogs efter ett wienerbröd till ett par koppar Zoegas Mollbergs Blanding (i mitt tycke rikets bästa vanliga "svennebryggkaffe" i form av en, av COJ donerad (tack!) Consuegra #9 natural. 

Efter denna vackra inledning av en fredag väntar nu Grand Final då särbo lovat att dyka upp inom kort med en halv saluhall och ett brinnande intresse av att laga gourmetmåltid i mitt lilla kök. Troligen avslutar jag helgen med en Hoyo de Monterrey Double Corona som fått ligga till sej i humidoren i över ett år, det känns som om det är dags för den. 

I morgon skall jag på barndop, den nyfödda är redan "inrökt". Hennes fader, fadder, gudfar och jag saluterade hennes tillblivelse med varsin Davidoff Double R - intet öga var torrt  

I morgon efter dopet kommer vi nog att nöja oss med något mer prisvänliga vanor. Barnet bor nämligen inom krypavstånd från Mellgrens Tobak i Göteborg.

Trevlig helg alla cigarrister!

/David L


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Inget fredags race??14:11 den 12 november 2004Azon
      N Inget race men en skön fredag...19:14 den 12 november 2004David L
           N Inget race men en skön fredag...20:25 den 12 november 2004Drogen
                N Inget race men en skön fredag...21:43 den 12 november 2004David L
           N Skön Fredag...12:40 den 16 november 2004Rebel Rob
                N Skön Fredag...13:13 den 16 november 2004Lasse H
      N Inget fredags race??14:21 den 12 november 2004COJ
           N Inget fredags race??21:41 den 12 november 2004David L
      N Inget fredags race??14:24 den 12 november 2004MattiasA
      N Inget fredags race?? -Jooomenvisst!17:31 den 12 november 2004GöranG