Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Ännu en presentation!
Skrivet av: Hans
Tid: 2006-11-06 22:03:39

Har noterat trenden att ge en liten presentation av sig själv för att visa lite hövlighet mot "veteranerna" på forumet! Har nyfiket läst detta forum till och från under några månader och till och med dristat mig till en och annan fråga, dock utan att ha avlagt några rader om mig själv!

Jag är 36 år och bor i Stockholmstrakten och har varit fast i cigarrträsket sedan sommaren 2003. Hade en cigarrprovning via jobbet med Steffo Törnqvist och sedan dess har det bara gått utförs! Efter denna provning kändes det naturligt (för att inte säga självklart) att bjuda på cigarrar på vårt bröllop. För ekonomins skull blev valet Private Stock No 5. Med facit i hand ett hyggligt val eftersom de flesta gästerna mest puffade för puffandets skull. Att bjuda på Cohibas hade självklart varit att kasta pärlor till svinen...

Det senaste året har jag införskaffat majoriteten av cigarrerna från USA (CAO och Padron är stående favoriter), men jag noterar dock att jag är en småförbrukare jämfört med många på forumet. Det blir väl tyvärr mest altanpuffande vår/sommar/höst för min del efter räkförbudet på krogen. Den äkta hälften är tveksam till inomhuskontemplering i vårt relativt nybyggda hus.

Eftersom jag jobbar i Stockholms innerstad så har jag länge närt tanken att lösa ett medlemsskap på Lobbyn. Med tanke på den senaste förändringen som effektivt stoppar allt puffande dagtid så anser jag dock att detta alternativ har blivit mindre attraktivt. Tyvärr.

Puffa på! 


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Ännu en presentation!22:03 den 6 november 2006Hans
      N Ännu en presentation!22:34 den 6 november 2006TJ
           N Ännu en presentation!22:50 den 6 november 2006Arne
      N Välkommen Hans n/t08:24 den 7 november 2006Fromberg
      N Välkommen! n/t08:32 den 7 november 2006Seven
           N Välkommen!08:45 den 7 november 2006Lars
                N Välkommen! n/t09:54 den 7 november 2006Magnus
      N Välkommen n/t09:59 den 7 november 2006Puffarn