Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Njutningskväll i Göteborg 16/11
Skrivet av: GöranG
Tid: 2004-11-17 21:24:37

Jag är i Gbg ibland i jobbet (Volvo) och brukar lida hotelldöden på kvällarna, så alla avbrott är välkommna. Eftersom Brobergs annonserat om njutningskväll med gott att röka, ost och god dryck, så halkade jag in på Palace för att deltaga. Och visst var det jättetrevligt! Bara den fina lokalen längst upp med sina kristallkronor och stuckatur var inspirerande. 5 olika ostar och 5 olika drycker med 24 mån lagrad Stilton och Cognac var en värdig final. Därefter presenterades tre choklader från Lindt samt den avslutande cigarren. Men just cigarrökandet hamnade nästan lite i skymundan, tycker jag ändå. Den lilla pinne som inledde tillställningen innan vi fick gå in var en Zino platinum XS senorita, en pytteliten garre som kostar 22 sek som single hos Brobergs men ändå smakar mindre än en Chico cameroon för sek 2 från Lynns..Och den avslutande Zino Platinum bullet perfecton för sek 73 var i blekaste laget efter de mäktiga ostarna och dryckerna. Dessutom smög den garren igång väldigt försiktigt med dåligt drag första 1,5 cm och endast lite rök, för att därefter bli bra när man rökt in på den tjockare delen. Men eftersom den är så liten så är det ändå en kortvarig lycka och ingen riktig kvällsgarre. Fast vad jag förstår var det många nybörjare där, och rätt många damer, så cigarrvalet var nog bra för de flesta ändå. MEN, eftersom jag glidit in på "den mörka sidan" (som en viss signatur brukar säga ) så var jag tvungen att ta en CT 1916 cameroon churchill nere på Europa för att avrunda kvällen. Somnade rätt nöjd sedan! Lev väl, GöranG


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Njutningskväll i Göteborg 16/1121:24 den 17 november 2004GöranG
      N Damer sa du22:38 den 17 november 2004Harald