Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Stämmer...
Skrivet av: Seven
Tid: 2006-11-30 13:13:44

Eller köra med propylenglykol-lösning i humidorens fuktare, det funkar faktiskt även om jag är en av få här som fortfarande gör det.

Du kör 1/2 propylenglykol och 1/2 dest. vatten, bägge köper jag på apoteket men din bussleverantör funkar kanske lika bra.
Första ggn du fuktar in fuktaren använder du 50/50 PG-lösningen, sedan när du fyller på under "drift" så tar du bara dest. vatten eftersom PG'n inte avdunstar i samma takt som vattnet. Om du någon gång i framtiden ser att fuktiheten går upp kan det betyda att du får fylla på med 50/50 PG-lösning. PG'n förhindrar också mögeltillväxt i oasisen.

I plastidorerna samt på vintern har jag haft extrafuktare i form av snusdosor med oasis i och borrat massa småhål i locken. Tänk på att inte ta för stor bit oasis, det ska vara luftspalt runt hela biten för bättre fuktkontroll.

Long ashes  //  7 


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Propylenglykol!23:34 den 28 november 2006Andreas
      N Propylenglykol!00:56 den 29 november 2006Robin Z
           N Det visste redan Österikarna på 80 talet:08:35 den 29 november 2006Peter CCL H...........
                N Stämmer...10:16 den 29 november 2006Pyro
                     N Stämmer...10:33 den 29 november 2006Andreas
                          N Stämmer...13:13 den 30 november 2006Seven