Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Är förkyld som en hund...vad ska jag röka?
Skrivet av: Martin Nilsson
Tid: 2006-12-19 19:24:30

Bäste Zone,

Allt med lite mer förfinad smak ska du nog försöka undvika. Däremot har jag själv en huskur som jag brukar ta till när förkylningen sätter in, nämligen Antico Toscani eller någon annan i Toscanifamiljen. Eftersom näsan brukar vara täppt så plägar jag trycka till på ena näsborren och med kraft pressa ut röken i munnen genom andra näsborren. Med AT ska jag i ärlighetens namn inflika att de första puffarna inte bara svider lätt utan gör rent ut sagt jävligt ont. Dock, trägen vinner och efter några puffblås i vardera näsborren lättar täpptheten och ATns mustiga smakpalett ger sig till känna - om än i något dämpad form. Om det är tårarna som löser upp snoret vill jag ha osagt, men även om så är fallet förtar det inte den önskvärda effekten.

Skulle du hellre ta ett pipstopp med en pipa i din smak (modell Mastodont, månne?), kan jag med fördel rekommendera dig Dunhill - The Royal Yacht Mixture eller Nightcap från samme tillverkare.

En fet skånsk toddy (lika delar billig rom, kokande vatten och halv klämd citron samt farin efter smak) därtill är ett kärt sällskap

Bot och bättring tillönskas,
-Martin


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Är förkyld som en hund...vad ska jag röka?17:27 den 19 december 2006ZONE CAPONE
      N Är förkyld som en hund...vad ska jag röka?19:24 den 19 december 2006Martin Nilsson
      N Är förkyld som en hund...vad ska jag röka?00:32 den 20 december 2006Magnus S
      N Är förkyld som en hund...vad ska jag röka?17:44 den 19 december 2006Lars
           N Är förkyld som en hund...vad ska jag röka?07:08 den 20 december 2006Larshak
                N Är förkyld som en hund...vad ska jag röka?09:55 den 20 december 2006ZONE CAPONE
      N Är förkyld som en hund...vad ska jag röka?20:12 den 21 december 2006RichardT
      N Är förkyld som en hund...vad ska jag röka?22:08 den 21 december 2006mobboegil
           N Är förkyld som en hund...vad ska jag röka?00:12 den 22 december 2006Lasse i VF
                N Är förkyld som en hund...vad ska jag röka?00:51 den 22 december 2006Hazzard
                     N Är förkyld som en hund...vad ska jag röka?08:18 den 22 december 2006Peter CCL H...........
                          N Är förkyld som en hund...vad ska jag röka?09:04 den 22 december 2006Martin Nilsson
                               N Är förkyld som en hund...vad ska jag röka?09:35 den 22 december 2006Lasse i VF
                               N Det GÖR ONT!13:50 den 22 december 2006Peter CCL H...........
                                    N Det GÖR ONT!14:15 den 22 december 2006Lasse i VF