Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Så ofta disskuterat å så få svar?
Skrivet av: Pyro
Tid: 2006-12-22 12:10:31

Dessutom är det väl så att få personer röker inomhus och ännu färre har luftrenare.

Min personliga inställning är att man i första hand måste fokusera på bra utsug och i andra hand komplettera med luftrenare. Jag skulle nog i så fall satsa på Czonkas produkter.

För övrigt så funderar jag ibland på att låta bygga en liten rökstuga på tomten, kanske i stil med Connys grillstuga som kan ses på herf.tailspin.se/

Min tanke är då att köpa en eller flera värmefläktar av industrityp (s.k. björnfläktar) som byggs in så att uteluften sugs in, värms upp och får stiga upp bakom ryggarna på sätena som ska finnas längs väggarna. Röken ska sedan tvingas att relativt snabbt stiga uppåt och försvinna genom en stängningsbar ventil högst upp i taket. Lämpligen görs stugan 6-kantig och taket som ett litet torn. En eldstad i mitten vore ju trevligt men jag tror hellre att jag vill ha ett bord där för glas och askoppar mm.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Vilken är den bästa luftrenaren för cigarr rök ?21:48 den 20 december 2006Henrik, Halmstad
      N Vilken är den bästa luftrenaren för cigarr rök ?00:28 den 21 december 2006Magnus S
      N Så ofta disskuterat å så få svar?08:54 den 22 december 2006Henrik, Halmstad
           N Så ofta disskuterat å så få svar?09:34 den 22 december 2006Seven
                N Så ofta disskuterat å så få svar?12:10 den 22 december 2006Pyro
                     N Härlig idé Per12:54 den 22 december 2006Seven
      N Vilken är den bästa luftrenaren för cigarr rök ?13:17 den 22 december 2006Thomas