Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Ring Climmax!
Skrivet av: Rebel Rob
Tid: 2004-11-25 14:06:58

Det kan vara lite strul med leveranser från Climmax, beställde själv och fick vänta länge, detta av två orsaker, Vern hade fullt upp (svarade ej på e-mail) och sen så tog den svenska tullen paketet. Då tar det också extra tid. Jag skulle råda dig att ringa Vern och prata med honom. Det blir mer direkt och svårare att smita undan.

Kolla också hur han skickade ditt paket, skickade han med båt så lär det ta ännu ett tag, för att han skall skicka med nåt annat än USP Ground så måste man tala om det för honom.

Är pengarna dragna från ditt kort ? Isånafall har nog paketet skickats.

Jag tror inte din humidor kommer att bli fuktigare med Climmax eller Tradcon-fuktare. Däremot tror jag att fuktigheten kommer att regleras mer exakt samt snabbare. Om det är för torrt skulle jag först kalibrera min hygrometer. Och sen slänga ut min gamla Oasis (man vet ej hur mycket PG det finns därinne). Skära till en större bit och sen fukta den med ny PG/Dest vatten-lösning. Se också till att oasisen är så fritt exponerad som möjligt. Helst alla utom en sida.

Om det fortfarande är ökentorka i humidoren så kan du kolla om den är tät nog. Lägg i en liten ficklampa och gå in i ett mörkt rum. Ser du ljus innifrån humidoren så är det tätning som gäller!

För att säkerställa fukt i alla cigarrer så är det bra att flytta runt dem lite då och då och låta dem byta nivå så att säga.

Sen finns det ju inget som är så bra (och trevligt) för fuktregleringen som att ha humidoren välfylld!

Lycka Till!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Tradcon11:20 den 25 november 2004Thomas
      N Tradcon - Humidordiscount11:44 den 25 november 2004MattiasA
           N Tradcon - Humidordiscount13:05 den 25 november 2004Pyro
      N Tradcon12:57 den 25 november 2004Drogen
           N Tradcon13:42 den 25 november 2004Thomas
                N Ring Climmax!14:06 den 25 november 2004Rebel Rob