Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Hjälp med fuktare + humidor?
Skrivet av: Akoa
Tid: 2006-12-29 20:47:57

Är helt ny på cigarrer, men har alltid gillat cigarrer. Har läst en del på detta och andra forum, men har nu några frågor som jag inte hittar svar på:

Många här rekomenderar humnibeads fuktare både pga lite underhåll + att den är pålitlig vad jag förstår. Hur fungerar denna, byter jag ut den befintliga fuktaren i humidoren, eller kompleteras den? Vilken av alla dessa ska jag isf köpa till min kommande humidor? Monteras den fast i locket och isf hur? Är det lämpligt att först testa den inkluderade fuktaren innan byte?

Nu några frågor om humidoren; jag siktar på en med 50-75st kapacitet (och då har jag redan dubblat det antal jag först tänkte Men skulle vilja komma undan så billigt som möjligt. Finns ju en del runt 500:- Är dessa ok för nybörjare?

Tack på förhand!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Hjälp med fuktare + humidor?20:47 den 29 december 2006Akoa
      N Hjälp med fuktare + humidor?21:00 den 29 december 2006Lars
           N Hjälp med fuktare + humidor?22:24 den 29 december 2006Tvångströjan har lossnat
                N Hjälp med fuktare + humidor?18:00 den 30 december 2006Akoa
                     N Hjälp med fuktare + humidor?18:25 den 30 december 2006Lars
                          N Hjälp med fuktare + humidor?20:01 den 30 december 2006Drogen
                          N hur finner man Heartfelt (David Asp) ang. beads?13:19 den 1 januari 2007Henrik, Halmstad
                               N Länk tillHeartfelt 13:24 den 1 januari 2007PUffe HCC