Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Carlos Toraño Signature Collection (Honduras) Perfecto (maduro) - Mina egna kommentarer och betyg
Skrivet av: Daniel P
Tid: 2007-01-06 17:56:10

Bild: us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/atlanticcigar_1925_10804556
Facon: Perfecto (maduro) (5x51). 
Paket: Låda om 25 st. 
Pris: En låda om 25 st kostar $99.60 på Lynns. 
Röktid: 45-65 minuter 

Kommentarer: Mycket bra drag. Tydlig kryddighet av vitpeppar, nötter, ljung och lite läder. Efter ett tag kommer även sötma fram i form av mandel, mörk choklad och russin. (Jag tycker mig ana svag ton av enbärsrisrök svaaagt i bakgrunden också, fattar det inte själv så be mig inte förklara, se det som en minnesanteckning). Cigarren är medel till full i styrka och imponerande full kropp. Röken som bokstavligen fyller munnen är mycket tjock och vit. Cigarren brinner jämnt och lämnar en aska som hänger kvar dugligt och är mycket jämn och vit, fast marmönstrad inuti. Täckbladet är lika jämnt fast madurofärgat förstås. 

Betyg: Stort plus för komplexitet, sötman, konstruktionen och den tjocka röken. Kryddigheten var också bra, fast möjligen aningen överskuggande av resterande smaker. Jag ger denna cigarr en svag femma av fem möjliga. 

Övrigt: Puffades efter 14 månader i humidor på ~67%. 
Tack för cigarren Frazze!  

---[Bonusinfo]---

Smoke: 
"
Figurado Rated 95 or higher
-the first non-Cuban cigar ever to be rated higher than 94-
Carlos Torano Signature Collection Perfecto (5x51)[Smoke, Fall05]
"

Lynn: 
"
This cigar received the highest rating ever in a recent
edition of Smoke magazine (4.7) - tied with Fuente Opus X.
Made with sun-grown Brazilian maduro wrappers and Dominican
and Nicaraguan ligero fillers. Packaged in a special 997
Series keepsake box.
"


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Carlos Toraño Signature Collection (Honduras) Perfecto (maduro) - Mina egna kommentarer och betyg17:56 den 6 januari 2007Daniel P
      N Carlos Toraño Signature Collection (Honduras) Perfecto (maduro) - Mina egna kommentarer och betyg09:23 den 7 januari 2007PerR
           N Carlos Toraño Signature Collection (Honduras) Perfecto (maduro) - Mina egna kommentarer och betyg11:06 den 8 januari 2007Magnus
                N Carlos Toraño Signature Collection (Honduras) Perfecto (maduro) - Mina egna kommentarer och betyg12:05 den 8 januari 2007Tomas_nrk