Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Review: Don Tomas Cameroon Perfecto #1
Skrivet av: MattiasA
Tid: 2004-06-18 21:30:58


Så var det då dags att försöka sig på sin första recension av en cigarr. Eftersom jag frågat efter så många smakråd här så tänkte jag att det var dags att återlämna lite info till forumet. 

Ta nu bara inget för bokstavligt

Don Tomas Cameroon Perfecto #1 
Storlek: 4x48 
(Atlantic) 

En liten kaxig perfecto med slätt och fint täckblad med dubbla gördlar. Mycket bra drag (lagom motstånd) och brann fint. Inte helt klockrent, men inget som behövde åtgärdas. 

Askpelaren var ljusgrå och mycket solid. Bröt av den på eget bevåg efter halva cigarren eftersom jag inte ville riskera att få den i knät 

Det var den enkla delen... nu till smaken: 

Detta är min första Cameroon så jag har inget att relatera till. 
Skulle säga att den var smakmässigt kring mediumstyrka. Ett angenämnt bett av peppar kändes av på tungspetsen, annars så var den relativt "söt". Om jag nu ska ge mig in på att spekulera så skulle jag säga cederträ men med en lite "dov" jordig underton. Tyckte mig stundtals också känna en blomliknande smak driva runt i gommen. 

Rökte den tillsammans med några droppar Havana Club Reserve vilket var en mycket lyckad combo. 
Cigarren blev något mjukare tillsammans med rommen vilken i sin tur gav en eftersmak som låg nånstans mellan Ginger Ale och Julmust(!) 

Kanske inte den bästa cigarr jag rökt, men definitivt något jag skulle kunna tänka mig köpa igen när min halva låda börjar tryta. 
Dessutom så ska man väl kanske röka mer än en innan man ger ett definitivt besked. (Den hade vilat 1 vecka i humin sen hemkomsten). 

Fick dessutom tillfälle att med denna cigarr inviga min nya Xikar. Vilken skillnad att gå från min gamla dubbelgiljotin till denna. Mycket renare skär! 

Ibland är livet gott 

--------------- 
Hoppas recensionen gav något. Tar gärna emot tips på hur man bättre formulerar åsikter så de blir "användbara" för andra. 


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Review: Don Tomas Cameroon Perfecto #1 21:30 den 18 juni 2004MattiasA
      N Review: Don Tomas Cameroon Perfecto #1 23:22 den 18 juni 2004Jonas
      N Review: Don Tomas Cameroon Perfecto #1 12:10 den 20 juni 2004Göran W