Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Lite rookie-frågor.
Skrivet av: Manu
Tid: 2007-01-29 01:49:36

Hejsan alla cigarrister.

Har själv väldigt nyligen upptäckt denna njutning och det känns som jag att jag kommer att fortsätta med det. Förutom själva nöjet i att röka cigarrerna så märker jag redan att ett starkt ha-begär infinner sig: så många cigarrer som möjligt, olika prylar såsom fina snoppare, tändare, fina humidorer osv. Det är lite hobby/samlar-känsla över det hela.

Har ägnat ett par dagar åt att läsa på forumet och vill ge lite beröm för här finns väldigt många kunniga och hjälpsamma människor.  Med lite hjälp härifrån fixade jag ihop en plastidor med tillbehör till min väldigt lilla (än så länge) samling cigarrer.

Trots all hjälp som redan finns här har jag ändå lite frågor som jag hoppas få besvarade.

Jag kommer från Helsingborg och känner till tobaksaffären på Kullag och på Väla, finns det några fler ställen?

Den svenska tobaksskatten är ju rätt hög, hur är det med andra EU-länders? Är den mycket lägre i tex Tyskland eller Österrike?

Dubbelgiljotin eller sax, vilket är bäst? Saxarna verkar vara dyrare men många lovordar giljotinerna, framförallt Xikars.

Det var det hela, för denna gången men det kommer säkert fler frågor.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Lite rookie-frågor.01:49 den 29 januari 2007Manu
      N Lite rookie-frågor.09:38 den 29 januari 2007Lars
      N Skattesatser09:59 den 29 januari 2007nisse62
           N Skattesatser11:10 den 31 januari 2007Manu
                N Atlantic12:03 den 31 januari 2007Jörgen
                     N Atlantic14:35 den 31 januari 2007Manu
                          N Atlantic14:38 den 31 januari 2007Lars
                          N Atlantic20:42 den 31 januari 2007Smeddie
                               N Atlantic02:59 den 1 februari 2007Manu
                                    N Atlantic11:37 den 1 februari 2007Smeddie (Olsfors)