Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Jojomensan, alldeles förträffligt.
Skrivet av: Martin Nilsson
Tid: 2007-02-07 10:30:41

Tja, lättast är att säga: Närhelst jag har möjlighet!!! Ett mer uttömmande svar är att det oftast blir paa kontoret nuförtiden (jag har t.o.m. införskaffat en Chaise-longue för ändamaalet) samt vidare och i allmänhet naagon kuban alt. en flock klippta A.T. paa herrklubben (nej, inget porrigt tyvärr) under tisdagkvällarna - ja, jag känner mig just nu som en böckling daa jag inte är ensam om cigarrla/usten och man brukar kunna skära röken med kniv i baren . Ytterligare vidare brukar jag ta en pipa eller en A.T. när jag paa lördagar promenerar till marknaden i haalan jag bor i för helginköp med den fördelen är att man sedan kan röka under det att man handlar Enkom tanken tilltalar mig nämligen väldeliga.
I sammanhanget skall sägas att när jag spatserar med den rake Chacompipan i munnen och min Barbourjacka med tillhörande vax-keps, fösande barnvagnen med yngsta dottern, snurrar en hel del huvuden när man passerar - visst, det är väl inte helt kosher att röka och putta barnvagn men jag är övertygad om att hälsoriskerna för den lilla är fullständigt försumbara och vad folk i allmänhet tycker om min person i ärenden som endast rör mig, intresserar mig föga.

En tämligen ny företeelse är att jag även njuter saaväl pipa som cigarr i mitt vraalaak (SIC). Jag upptäckte att man kör saa förbaskat mycket lugnare med en stadig churchill alt. tung snugga med RY-mixture i mungipan och med tanke paa den hutlösa mängd fotoutrustning som lagens laanga arm behagat slänga ner vid vägkanterna längs saaväl ytterst högtrafikerade motorvägar som sketna obetydliga enskilda ödesmarksvägar i detta platta helvete, är en modest fot paa gaspedalen av yttersta vikt - före jul rasslade det f.ö. ner ett inbetalningskort paa 400 euris med hot om aaklagarens rättslig behandling av mina 158km/h om betalning av vite inte skedde omedelbums; En upplevelse jag ogärna ser i repris. 

Som sagt, i bilen är rök oslagbart - saavida inte man även har med sig fru och barn: barn, daa det inte är fullständigt vederlagt att det är ofarligt med passiv rökning i tämligt litet utrymme samt fru, för att det daa - i likhet med ett stycke teak genom en bandsaag - pips, gnälls och gnölas alldeles jävligt olidligt, och därmed är nöjet och fördelen med bilrök ocksaa som bortblaast

Stundom röker jag även vid besök paa ett flaadigt etablisement med de neoklassisistiska stuket vi alla - tror jag - gillar: mörka träpaneler, mörkgröna höga läderfaatöljer, stukaturtak med änglar, blommor, bjällror och kraffs, jugendstillampor och blyinfattade fönster et cetera. Problemet är dock att den enda tidpunken daa klientelet inte endast bestaar av pensionärer paa fel sida 90 sammanfaller med upphämtning, matning samt nattning av ungarna, vilket tyvärr gör besök där - med tillhörande kedjerökning av diverse tobakssorter och njutningsformer fram till stängningsdags - till ett särdeles sparsmakat nöje.
Det hindrar dock inte rök och krök paa stället när jag korresponderar (efter ungarna föddes är korrespondans med cigarr - mao, helt i enlighet med Sibelius preferenser - en omöjlighet ur husfridssynvinkel).
Kontemplation men framförallt alstring av skrift _erfordrar_ cigarr eller pipa om det ska bli naagot vettigt - om det nu är brev till vänner och bekannta eller ett officiellt besked författat à arbetets vägnar. Jag prisar Herren att hälsofaschisterna fortfarande inte har faatt in en fot paa mitt kontor.


Det känns som att jag fick till ett tämligen utförligt svar paa den av Uffe ställda fraagan och finner det därför för gott att avsluta här.

Rök i frid,
-Martin (med Early Morning Pipe i sin raka Chacom)


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Hur njuter ni cigarren13:08 den 5 februari 2007Uffe
      N Jojomensan, alldeles förträffligt.10:30 den 7 februari 2007Martin Nilsson
           N Martin, du skriver för jäkla bra!!!! LOL n/t10:44 den 7 februari 2007Seven
           N Jojomensan, alldeles förträffligt.10:51 den 7 februari 2007Uffe
      N Hur njuter ni cigarren13:19 den 5 februari 2007Lars
           N Hur njuter ni cigarren13:34 den 5 februari 2007Peter (Hällingsjö)
                N Hur njuter ni cigarren14:21 den 5 februari 2007Magnus (Gävle)
      N Hur njuter ni cigarren10:06 den 6 februari 2007norpan
      N Hur njuter ni cigarren11:19 den 6 februari 2007Harald
           N Hur njuter ni cigarren11:43 den 6 februari 2007Tomas_nrk
      N Sittande...12:31 den 6 februari 2007COJ
           N Sittande...13:26 den 6 februari 2007Björn
      N Hur njuter ni cigarren13:24 den 6 februari 2007Hazzard
      N Hur njuter ni cigarren13:26 den 6 februari 2007Hazzard
           N Hur njuter ni cigarren22:48 den 6 februari 2007Arne
      N Jag njuter sällan cigarren...14:41 den 5 februari 2007Pyro
           N Jag njuter sällan cigarren...14:50 den 5 februari 2007Henrik G
           N Jag njuter sällan cigarren...15:02 den 5 februari 2007Uffe
           N Jag njuter sällan cigarren...15:11 den 5 februari 2007Peter (Hällingsjö)
                N Pyrotekniker...by trade or reputation? n/t15:19 den 5 februari 2007Tony
                     N Pyrotekniker...by trade or reputation? n/t16:17 den 5 februari 2007Pyro
      N Hur njuter ni cigarren14:53 den 5 februari 2007Tony
      N Hur njuter ni cigarren16:10 den 5 februari 2007Daniel P
           N Naken på balkongen på sommaren & ute med hunden på vintern...16:53 den 5 februari 2007Största Heartfelt Aluminum Humidifiern borde räcka va?
           N Naken på balkongen på sommaren & ute med hunden på vintern...16:54 den 5 februari 2007ZONE CAPONE
                N Naken på balkongen på sommaren & ute med hunden på vintern...17:29 den 5 februari 2007Kribz
                     N Yo Kribz...ska försöka komma nästa gång!17:35 den 5 februari 2007ZONE CAPONE
      N Hur njuter ni cigarren17:57 den 5 februari 2007CTT
      N Hur njuter ni cigarren19:26 den 5 februari 2007Seven
           N Hur njuter ni cigarren20:34 den 5 februari 2007Johan R
                N Hur njuter ni cigarren09:44 den 6 februari 2007Uffe
                     N Hur njuter ni cigarren10:56 den 6 februari 2007Ouch
      N Hur njuter ni cigarren08:19 den 6 februari 2007lindq
      N Hur njuter ni cigarren09:52 den 6 februari 2007Peter (Hällingsjö)