Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Palio snoppare-första rapporten
Skrivet av: Ouch
Tid: 2007-02-07 15:39:31

Nu har jag haft min Palio Carbon Fiber Finish i en dryg vecka och under den tiden snoppat ett antal cigarrer, små som stora. Den känns verkligen gedigen! När bladen sluts så sker det med ett motstånd den sista biten och det motståndet gör också att den aldrig lär öppna sig av misstag och på så sätt exponera skären. Det där snäppet gör att man får använda lite (obs - lite) kraft för att öppna den den första biten. 

Palion skär mycket bra och snitten blir knivskarpa. Något annat är väl inte att förvänta sig av en high-end-snoppare? Tiden får utvisa hur uthållig skärpan är och hur bra den självslipande funktionen är. 

Ett litet problem jag har haft som antagligen delvis beror på min ovana vid Palion (eller på min ålderssynthet) är att jag ibland lägger skären lite snett. Snopparen är ju skulpterad med mjuka former vilket gör det lite svårare för mig att hitta det perfekta vinkelräta skäret. Jag har dock aldrig hittills gjort ett skär som på något sätt förstört huvudet på cigarren. Lite snett, bara...

Utseendemässigt och hanteringsmässigt utstrålar Palion kvalitet på ett sätt som min Xikar-snoppare inte uppnår. Tight, snygg och skarp! 

Betyget hittills är med beröm godkänt. Xikaren är lagd åt sidan occh får nog ta plats i jackfickan till lunchgarrarna i fortsättningen.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Palio snoppare-första rapporten15:39 den 7 februari 2007Ouch
      N Palio snoppare-första rapporten16:15 den 7 februari 2007Lars
           N Palio snoppare-första rapporten18:14 den 7 februari 2007leffe
                N Palio snoppare-första rapporten18:19 den 7 februari 2007Lars
                N Jag tror inte det är något fel...18:29 den 7 februari 2007Pyro
                N Palio snoppare-första rapporten18:44 den 7 februari 2007Ouch
                     N Palio snoppare-första rapporten19:07 den 7 februari 2007norpan
                          N Palio snoppare-första rapporten19:09 den 7 februari 2007norpan
                               N Palio snoppare-första rapporten07:31 den 8 februari 2007Tomas_nrk
                               N Palio snoppare-första rapporten19:16 den 7 februari 2007Ouch
                          N Palio snoppare-första rapporten20:23 den 7 februari 2007PerR
                               N Palio snoppare-första rapporten10:21 den 8 februari 2007norpan