Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Review - Jericho Robusto
Skrivet av: MattiasA
Tid: 2004-12-03 11:21:05

Var i Bracknell i veckan och tillbringade en skön kväll i hotellbaren. Hade med mig en Jericho Robusto som jag fick hem från Atlantic för en dryg vecka sedan. 
Efter en middag med entrecote och rödvin var det dags för en cappuchino och en cigarr.

Färgen var en relativt ljus Maduro-ton och cigarren kändes ganska fast. Några mindre vener över täckbladet men inget som störde.

Den hade ett bra drag med en aning motstånd. Inte tugnt men "fast" kanske är rätt ord.

Aningen vass vid det första blosset, men mjuknade snabbt till en riktigt trevlig cigarr. Första halvan bjöd på tjock "brödig" smak med toner av honung (lätt kuba-artade), kakao och vitpeppar. 
Andra halvan blev den lite starkare med toner av läder, örter och ökad pepparstyrka.

Fast ljusgrå aska som höll ungefär 3cm och brann fint. Vid 1/3 så började den brinna en aning snett, men det korrigerade sig själv efter nån minut.

Jag skulle beskriva den som smakrik medium/medium-full och kanske bäst efter mat (åtminstone för oss utan lädertunga).

Smakmässigt som en blanding av en LGC Wavell Nat och nån Kuban. 
Inte den mest komplexa cigarr jag röktmen klart prisvärd, och jag skulle misstänka att den blir bättre med lagring, så jag ska försöka hålla på de kvarvarande 3 ett tag.

Skulle helt klart kunna tänka mig köpa fler, och om ni har 10-15$ över så är samplern inget dåligt köp.

/Mattias


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Review - Jericho Robusto11:21 den 3 december 2004MattiasA
      N Review - Jericho Robusto11:50 den 3 december 2004ntore
      N Review - Jericho Robusto12:01 den 3 december 2004COJ
      N Review - Jericho Robusto - Yes!20:39 den 4 april 2005Gurra
           N Tackar...09:06 den 5 april 2005MattiasA
           N Visst ja.. 11:29 den 5 april 2005MattiasA
                N Visst ja.. 11:55 den 5 april 2005Gurra
                     N Coronan12:46 den 5 april 2005MattiasA
                          N Varför inte god längre?20:49 den 13 september 2005Pyro
                               N Varför inte god längre?22:29 den 13 september 2005COJ
                               N Varför inte god längre?08:22 den 14 september 2005MattiasA