Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Roly (Honduras & Dominican) Cetros maduro - Mina egna kommentarer och betyg
Skrivet av: Daniel P
Tid: 2007-02-21 08:12:51

Facon: 6x53 
Pris: $19.25 june special [regular $23.38]. 
Röktid: 45-60 minuter. 

Kommentar: Spretig vit aska med mörk inlaga som hänger kvar bra. Röken är tjock vit men byggkvalitén är dålig - Löst rullad, vilket märks extra väl sista halvan då askan blir smulig och spretig. Brinner ojämnt också tyvärr. Jättelätt drag. Smaken är stor och åt det söta hållet som toppas av vitpeppar. Den är oberäknelig hela tiden och slocknar då och då pga den dåga konstruktionen. Den stora majoriteten tog sig smaken inte på alls, smakade gräs och färskt, fick lägga ifrån mig dem efter knappt halva. Detta fenomem försvinner på enstaka (!) exemplar efter lagring - då den gräsiga sältan helt försvunnit och etsatts av gräddig brödighet med mandel, nötter och vitpeppar, mums! Vilken skillnad! Medium kropp men bara mild till medium i styrka, fint! Rekommendation: Köp inte om du vill undvika riktiga fulcigarrer, om du ändå gör det så låt dem lagras minst ett år. 

Betyg: Minus för den spretiga askan och den riktigt dåliga konstruktionen, men plus för den blommande smaken på enstaka (!) exemplar (kräver lång lagring dock). Priset är bra med tanke på vad man får, dvs skräp. Tack vare priset blir det en mycket svag trea av fem möjliga på de enstaka (!) bra exemplaren, men övriga får bara en etta, dvs knappt rökbara.

---[Övrigt]---
Puffades efter blandad lagringstid i humidor på ~67%. 

---[Övrig info]---

Info från Lynns hemsida: 
"
A great value for a medium to full bodied, handmade cigar. Made by Puros Indios (Rolando Reyes). Bundles.
"

whiteash.com: 
"
Hand made in Honduras
Filler: Dominican.
Binder: Honduras

Roly cigars are surrounded by a beautiful, oily wrapper from the finest Sumatra seed, with its filler from the Dominican Republic. Plus it has enough of a Brazilian flair to give it a nice, long White Ash. 
"


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Roly (Honduras & Dominican) Cetros maduro - Mina egna kommentarer och betyg08:12 den 21 februari 2007Daniel P
      N Roly (Honduras & Dominican) Cetros maduro - Mina egna kommentarer och betyg09:11 den 21 februari 2007Micael