Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: En Don Pepin Blue Label Torpedo…
Skrivet av: Pyro
Tid: 2007-02-28 13:17:41

…har just avnjutits till står belåtenhet!

Jag testade en robusto under B.A.S.H. #1 men på grund av den ”täta atmosfären” var jag inte i stånd att känna efter ordentligt vad den smakade, kanske fler av deltagarna känner igen sig?

Dagens torpedo var en fin skapelse med perfekt drag. Den brann ovanligt snett, fick justera 5 ggr, men det förlåter jag Señor Garcia för då det här var en riktigt god cigarr!

De första puffarna var goda, ganska milda, med lätt sälta och en mjuk fyllighet. Den från början balanserade karaktären blev snabbt tydligare och jag vill gärna likna den svagt krämiga, lite söta och träaktiga tonen som nougat med lite cedertouch! (Av någon anledning känns den formuleringen nästan lite pinsam! )

Karaktären bestod genom första halvan av cigarren och blev egentligen bara tydligare, styrkan nådde aldrig mer än knappt medium i nivå. Tidsbrist hindrade mig från att röka mer än 3/5 av cigarren men det kändes som om jag skulle ha kunnat nubba den med behållning!

Tack så mycket LasseP!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N En Don Pepin Blue Label Torpedo…13:17 den 28 februari 2007Pyro
      N En Don Pepin Blue Label Torpedo…13:55 den 28 februari 2007Lasse P
           N OT: Pluggad Oliva Special S # 415:54 den 28 februari 2007Pyro
                N OT: Pluggad Oliva Special S # 416:01 den 28 februari 2007Lasse P