Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: MonteCristo Dom vs. Kuba
Skrivet av: Peter (Hällingsjö)
Tid: 2007-03-07 13:24:25

Lite action här idag , får bidra med lite nya erfarenheter:

I måndags rökte jag en MC Robusto med vit gördel som jag fått i en sampler från JR. 

Den hade ett flortunt, ljust täckblad vilket jag tror är ett Cameroon som var mycket vackert och hela cigarren kändes mycket väljgjord. Väl snoppad och tänd gav den en behaglig mild rök som tilltog i styrka. Lite läder, vitpeppar och en aning krämighet, som förväntat blev smaken intensivare ju längre man kom. Till det stora hela en klart god historia, vilken får 3,5-4 i betyg.

I går rökte jag min första MC2 kuba. Denna har jag haft liggande i fem år efter att jag stulit den på fyllan på ett hotell i Skagen. Bakgrunden var att jag var på kickoff med min dåvarande arbetgivare på ett hotell/kro i Skagen (DK) och där det serverades helt oätlig mat! (Förbeställd sprängd anka). Hela gänget åt rent en Pölsemand på vägen till en nattklubb, där under inmundigandet av diverse maltbaserade drycker all ondgjorde sig över den dåliga maten. När vi ramlade hemåt till våra rum passerade vi genom det nersläckta sällskapsrummet där det stod en stor humidor. Wow tänkte jag och öppnade denna. döm om min förvåning när nästan allt innehållet var överväxt av mögel! Ingen vidare omsättning mao. Jag tog en mögelfri MC2:a som kompensation för den dåliga maten (fy, fy) Typisk fyllegrej, som att stjäla GB-glassgubbar osv.

Denna röktes igår. Jag blev mycket förvånad när jag upptäckte att denna smakade i princip exakt likadant som den vita robuston i början. Men den byggde upp till mycket starkare smaker senare. men inledningen var mycket lik. Undrar om detta är avsiktligt, det är inte fråga om samma linje, det finns en Dominikansk MC2 som skulle vara kul att testa. 
Kubanen fick dock en helt annan styrka efter halva längden och var mycket nikotinstarkare trots 5år.  Jag gillade denna också men jag är tveksam om jag skulle köpa någon av dem i låda, snarare som singlar. Jag har rökt godare för mindre pengar, exempelvis olika CT signatur faconer.

MC har inte varit någon av mina favoritkubaner, där räknar jag mer Cuaba, Partagas, RA.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N MonteCristo Dom vs. Kuba13:24 den 7 mars 2007Peter (Hällingsjö)
      N MonteCristo Dom vs. Kuba13:37 den 7 mars 2007Magnus (Gävle)
           N MonteCristo Dom vs. Kuba13:54 den 7 mars 2007Peter (Hällingsjö)
                N MonteCristo Dom vs. Kuba14:23 den 7 mars 2007Lasse i VF
                     N MonteCristo Dom vs. Kuba14:29 den 7 mars 2007Peter (Hällingsjö)
                     N Gl Vraa Slot16:37 den 7 mars 2007norpan
                          N Gl Vraa Slot17:12 den 7 mars 2007Lasse i VF
      N MonteCristo Dom vs. Kuba15:38 den 7 mars 2007pml
           N MonteCristo Dom vs. Kuba15:51 den 7 mars 2007Peter (Hällingsjö)
           N Halleluja n/t16:00 den 7 mars 2007Tony
           N MonteCristo Dom vs. Kuba16:06 den 7 mars 2007Ouch
                N MonteCristo Dom vs. Kuba16:23 den 7 mars 2007Peter (Hällingsjö)
                     N MonteCristo Dom vs. Kuba16:33 den 7 mars 2007pml
                          N MonteCristo Dom vs. Kuba19:49 den 7 mars 2007Peter (Hällingsjö)
                N MonteCristo Dom vs. Kuba16:24 den 7 mars 2007Henrik G
                     N MonteCristo Dom vs. Kuba17:47 den 7 mars 2007Ouch
                     N MonteCristo Dom vs. Kuba18:19 den 7 mars 2007Jaspero
                          N MonteCristo Dom vs. Kuba19:54 den 7 mars 2007Peter (Hällingsjö)
                               N MonteCristo Dom vs. Kuba01:15 den 8 mars 2007Stash