Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Santa Damiana La Romana
Skrivet av: Tony
Tid: 2007-03-09 00:24:58

Jag tyckte nog att jag kände igen namnet och mycket riktigt har jag rökte en under mina första månader under cigarren. Det exemplar jag rökte kom med en "Grab Bag Gold" från Atlantic, så den hade några år på nacken. Som jag läser min recension så här i efterhand så tror jag nog att jag gärna skulle röka fler, hoppas du får samma upplevelse som jag fick.

"Santa Damiana La Romana, natural, boxpressed 7x50

Snygg och välkonstruerad cigarr med perfekt brand och drag. Väl sammahållen aska.
Medium, mycket smak och rök.

En god och intressant cigarr. Om det i de tidigare cigarrerna varit en kryddig karaktär som präglade smaken, var denna snarare "woody" i sin grundsmak. Efterhand kom dock ytterligare smaker som torkad frukt, örter och andra lite svårdefinierade smaker fram. Generellt präglades den även av en gräddighet som gjorde smaken mjuk och fin.

Dessvärre måste jag konstater att jag storleken var mig övermäktig. Bitvis krävdes ständigt dubbelpuffar för att håll glöden över hela diametern och mot slutet var den på väg att tunnla. Vid detta tillfälle passade jag på att avsluta den.

Hade den varit hälften så stor hade köpt fler av den, men denna facon är alltför stor för mig."


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Santa Damiana La Romana19:05 den 8 mars 2007Tom
      N Santa Damiana La Romana21:49 den 8 mars 2007COJ
      N Santa Damiana La Romana00:24 den 9 mars 2007Tony
           N Santa Damiana La Romana11:26 den 11 mars 2007Uffe