Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Hoyo de Monterrey (Honduras) Sabrosos (natural) - Mina egna kommentarer och betyg
Skrivet av: Daniel P
Tid: 2007-03-12 16:11:10

Facon: Sabrosos (natural), 5x40. 
Paket: Låda om 25 st. 
Pris: Låda om 25 st kostar $29.52 på LL. 
Röktid: 35-55 minuter. 

Kommentarer: Lätt drag och tjock vit rök som ger en gräddig sötma av mandel, ljung, honung, ceder och lite vanilj, mums! Efter hand tillkommer vitpeppar utan att överskugga. 
Askan är jämn vit med lite vågor och hänger kvar bra. Brinner väldigt rakt och snyggt. 
Täckbladet är jämnt och relativt mörk för att vara en natural. 
Gördeln är gulinramat svart med texten Hoyo de Monterrey (så klart) men även texten "Gener Jose". 
Cigarren är medel i styrka och kropp. 

Betyg: Plus för gräddig sötma, konstruktion och drag. Inga minus. Jag ger denna cigarr en svag fyra av fem möjliga. 

Övrigt: Puffades vid 65% RF på balkongen under strålande vårsol 2007-03-12 och efter en lagring på 1,5-2 år. Cellofanet var lite gulnat. Tack för cigarren David L! 

---[ÖVRIG INFO FRÅN ANDRA KÄLLOR:]---
Lynn: 
"
One of the premier names in mild Honduran cigars. 
"

Atlanticcigarcom: 
"
Mysteriously enough, the first Honduran Hoyo de Monterrey cigars were born of seed smuggled from Cuba in a diplomatic pouch. Today, in the uncompromising style of cigar master Estelo Padrón, Hoyo de Monterrey cigars are still made the nineteenth-century way, cured and aged in their own time by the wind and the weather as nature intended. The resulting full-bodied cigars are as deeply satisfying as they are authentically Honduran.
"

Cigar Magazine (Endast Dark Sumatra Noche [6,5x52]): 
"
Made by Villazon
Wrapper: Ecuador Sumatra 
Appearence: 87
Taste: 88 
Construction: 91
Quality: 357 (Appearence + Taste + 2xConstruction)
Value: 76 (Quality / MSRP)
MSRP: $5.00 (suggested price in USA excluding taxes). 
Staff comments: Sleeved in cedar, this cigar received high scores across the board of our tasters. It is a potent liga of Honduran, Nicaraguan and Piloto Cubano tobaccos punctuated by an extra-spicy Ecuadorian sun-grown wrapper. Ideal for those who crave a Cuban-style cigar. 
"

Cigar Magazine (Endast Churchill [6,25x45]): 
"
Made by Villazon
Wrapper: Ecuador Sumatra 
Appearence: 82
Taste: 85 
Construction: 83
Quality: 333 (Appearence + Taste + 2xConstruction)
Value: 89 (Quality / MSRP)
MSRP: $3.75 (suggested price in USA excluding taxes). 
Staff comments: Well-made an sporting a nice Ecuador Sumatra wrapper, this was a pretty good smoke, but not the real deal we expected in a match-up of heavy-bodied cigars. 
"

Cigar Magazine Winter 2004-2005 (Rotschild, 4.50x50): 
"
Appearence: 85
Taste: 82
Construction: 87
Value: 109
MSRP: $3.00
Heavy-bodied cigar
Staff comments: One of Central America's premier Cuban-style cigars appreciated by serious smokers for its straightforward, rich black-tobacco flavors. Sadly, the particular samples we received did notmlive up to this standard. 
"


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Hoyo de Monterrey (Honduras) Sabrosos (natural) - Mina egna kommentarer och betyg16:11 den 12 mars 2007Daniel P
      N Hoyo de Monterrey (Honduras) Sabrosos (natural) - Mina egna kommentarer och betyg17:09 den 12 mars 2007Uffe
           N Hoyo de Monterrey (Honduras) Sabrosos (natural) - Mina egna kommentarer och betyg08:25 den 13 mars 2007Peter (Hällingsjö)
                N Punch (Honduras) London Club nat/mad = Hoyo de Monterrey Sabrosos nat/mad11:24 den 13 mars 2007Daniel P
                     N Punch (Honduras) London Club nat/mad = Hoyo de Monterrey Sabrosos nat/mad11:35 den 13 mars 2007Peter (Hällingsjö)