Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: P910 och Cigarrprat i skogen..-"parkering"
Skrivet av: GöranG
Tid: 2004-12-12 18:08:36

Jo det här med "parkering" alltså är mitt sätt att njuta. Om det är någon som kan sitta still länge på ett pass, så är det jag. Eftersom jag har lite reumatism så struttar jag inte runt som ett rådjur i skogen, utan snarare som en bäver! Så stövarn får göra största jobbet. Som den prylfantast jag är så har jag moddat ryggsäcken med ett rejält ryggstöd, aluförstärkningar på ramen, och värmande isolering mot ryggen. Tillsammans med mycket kläder och till sist en vindrock som ett tält över hela mej är jag rustad att sitta på post länge utan att frysa. Helt nödvändigt för mina leder. Att ryggsäcken sedan är fylld med kaffe, mackor, chokladbitar och en välfylld fiskelåda med tre stora och tre små garrar, ja det hjälper mej att vänta på ett drev. Att detta funkar fick jag bevis för för några veckor sedan då jag lyckades skjuta en räv på drev efter stövarn. Räven är som bekant extremt försiktig och rör man sej det minsta anar den oråd. Men denna Mickel anade inget alls innan skottet gick. Lyckat. Cigarrlukt eller rök från en eld verkar inte skrämma viltet, detta har jag sett under så många jakter. Så det är bara att puffa på!

Lev väl.    ps, det är en Hamilton..inte det jag röker, utan Stövarn


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N P910 och Cigarrprat i skogen14:14 den 11 december 2004GöranG
      N P910 och Cigarrprat i skogen18:46 den 11 december 2004dalmasen
           N P910 och Cigarrprat i skogen20:04 den 11 december 2004Drogen
      N P910 och Cigarrprat i skogen20:34 den 11 december 2004Harald
           N P910 och Cigarrprat i skogen21:01 den 11 december 2004Emil
           N P910 och Cigarrprat i skogen..-"parkering"18:08 den 12 december 2004GöranG
      N P910 och Cigarrprat i skogen09:08 den 13 december 2004Rebel Rob