Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Veckans första cigarrer...
Skrivet av: Pyro
Tid: 2007-03-26 23:34:31

...blev först Astral Talanga Valley Toro. Denna har ju lovordats av COJ tidigare och jag måste hålla med om att jag blev mycket positivt överraskad: Fin konstruktion, lite skarp inledning, blev snabbt rundare. Kryddig och med en behaglig honduransk sötma. Bra brand, ganska mycket nikotin! Litet inslag av choklad (påminner om Onyx Reserve!). Faktiskt riktigt god och förmodligen hyfsad lagringspotential!

Jag håller med om att den liknar Olor Fuerte som COJ menar är samma cigarr!

Sedan betade jag av den tredje garren från Tabacalera Tropical som Seven fixade (Nicarao:en har jag inte nämnt tidigare men den var len och god fast tappade en del efter halva sträckan!), nämligen Lempira Fuerte Torpedo: Fin konstruktion, lite tight, härlig inledande chokladton som tyvärr försvann! Rund, mediumstark med inslag av läder och lite sälta. Lite kakao efter en tredjedel. Behaglig men för stor diameter för att koncentrera smakerna ordentligt.

Summa sumarum angående Sevens cigarrer från Tropical är att de imponerar en del och säkert kan utvecklas mycket fint med lagring. Samtliga är dock av för stor diameter för att passa min rökstil och mitt önskemål av smakkoncentration i röken! Tack för upplevelsen Seven!