Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Presentation (Nille från Malmö)
Skrivet av: Nille
Tid: 2007-03-28 16:17:48

Efter att ha lurkat omkring på denna sida under en längre tid så känner jag att det är dags för en presentation.

Född i Knutby(Ja, just DET Knutby) Har bott i Dalarna och Stockholm fram till 98 då jag tog mitt förnuft till fånga och flyttade till Skåne. Nu bor jag i en skånelänga utanför Malmö med två döttrar och sambo. Jobbar med medelstora kunder hos en datortillvärkare.

Jag har rökt cigarrer under flera år men utan någon egentlig kunskap. Men har under det senaste året blivit mer och mer intresserad av cigarrernas förtrollade värld.

Nu sitter jag med en fullknökad 100 cigarrers humidor och ska införskaffa en plastidor (det har jag lärt mig här) eller två för att kunna säkra framtiden. 

När det gäller mina cigarrkunskaper så är dom mycket begränsade men jag lär mig. Nedan har jag  dristat mig till att göra en liten toplista med min begränsade erfarenhet som bas. Kommentera gärna.

Min top5lista
5 Vegas Series A Alpha, Torpedo (Super premium som passar allas budget)
Gurkha Regent, Torpedo (Perfekt efter middagen ihop med en Ardbeg)
Joya De Nicaragua Antano 1970 Robusto Grande (Stark men dubbelt så god)
Cuaba Tradicionales (Att en så liten kan räcka så länge… )
Rafael Gonzalez Panetelas Extra  (En perfekt vardagscigarr)

Förövrigt så undrar en nykomlig om det är någon herf i antågande i Malmö med omnejd?
 
Nu börjar detta likna en mindre avhandling, så jag avslutar här med att tacka er som gör inlägg i detta forum för att ni generöst delar med er av era kunskaper .  Ni  har hjälpt mig mycket, tack!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Presentation (Nille från Malmö)16:17 den 28 mars 2007Nille
      N Presentation (Nille från Malmö)11:46 den 29 mars 2007Fromberg
      N Presentation (Nille från Malmö)16:19 den 28 mars 2007Peter (Hällingsjö)
           N Presentation (Nille från Malmö)16:31 den 28 mars 2007Lars
      N Välkommen18:01 den 28 mars 2007Tony
      N Presentation (Nille från Malmö)18:22 den 28 mars 2007Puffarn
           N Presentation (Nille från Malmö)18:33 den 28 mars 2007Uffe HCC (former PUffe)
                N Välkommen Nille! N/T10:06 den 29 mars 2007Magnus (Gävle)
                     N Välkommen Nille! N/T15:01 den 29 mars 2007Troels
                          N Spettets vänner19:16 den 29 mars 2007leffe
                               N Spettets vänner19:16 den 29 mars 2007leffe
                                    N Spettets vänner19:26 den 29 mars 2007Troels
                                         N Spettets vänner19:36 den 29 mars 2007Ouch
                                              N Spettets vänner19:49 den 29 mars 2007leffe