Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Vad man gör med gamla cigarrlådor
Skrivet av: Arne
Tid: 2007-03-30 23:21:47

Jag bara skojar, ångrar att jag sålde av mina gamla kära saker när jag fick tinnitus och slutade spela efter ett drygt halvt liv med musik som hobby. 
En Strata från -61 och en Vox AC30 från mitten av sextiotalet. Grym kombination för rock och blues. Fick oförskämt bra betalt för grejorna mot vad jag gett för dem, men när jag ser vad de kostar idag skulle jag sparat dem som en pensionsförsäkring. Finns inte en aktie som har haft samma värdestegring och behållit vädeökningen. 
Dessutom hade den gamla gitarren en själ. Nersliten, ombandad med jumbofrets och ful som stryk men troligtvis älskad och välspelad av alla som varit ägare till den. En riktig player som jag hoppas att den nuvarande ägaren uppskattar.
Har i alla fall behållt  några nyare men nästan lika bra saker att spela på även om jag sällan kopplar in dem numera. Unplugged är tyvärr inte samma sak, eller som Frank Zappa sa  - det finns inget vackrare än en elgitarr som spelas alldeles för högt (om jag kommer ihåg rätt).


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Vad man gör med gamla cigarrlådor09:47 den 29 mars 2007Björn
      N Vad man gör med gamla cigarrlådor11:10 den 29 mars 2007Tomas_nrk
           N Vad man gör med gamla cigarrlådor19:04 den 30 mars 2007David L
                N Vad man gör med gamla cigarrlådor20:15 den 30 mars 2007Björn
                     N Vad man gör med gamla cigarrlådor21:36 den 30 mars 2007Arne
                          N Vad man gör med gamla cigarrlådor21:45 den 30 mars 2007David L
                               N Vad man gör med gamla cigarrlådor23:21 den 30 mars 2007Arne