Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Det är forfarande lördag...
Skrivet av: Nille
Tid: 2007-04-21 21:51:07

och ett späckat schema till trots har jag hunnit med några pinnar idag:
En Onyx Reserve Robusto till frukost med en mycket elak latte och en god bok i solskenet. Denna cigarr var bland det bästa jag rökt, full smak och lagom med nikotin. Perfekt drag och konstruktion. En askpelare som stog pall för den skånska "brisen" ett bra tag.
På Svedala marknad medans mina barn åkte karusell hann jag få fyr på en CAO Cariocas som antingen var för överfuktad eller för hårt rullad.
Väl hemma igen så var det dags för en Ruddles County med en JR Alternative Cohiba Robusto. Den cigarren smakade inte något. Behöver kanske lagras lite. 
Innan solen gick ned så tog vi en prommenad ner till Sege å och vad kunde väl passa bättre än en ERDM Robusto Oscuro. Faktiskt måste jag säga att denna påminnde mig om en mild och kryddig cigar jag rökt nyligen, även om inte i närheten lika bra, nämligen ERDM Choix Supreme vilket är en kuban och inte alls borde ge samma intryck. Någon som har samma uppfattning? 
Nåväl nu börjar det bli dags att klä på sig ordentligt för att gå ut och ta den sista garren denna lördag.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Det är forfarande lördag...21:51 den 21 april 2007Nille
      N Det är forfarande lördag...00:06 den 22 april 2007Lasse i VH