Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Lusitanias - Kap eller gris i säck?
Skrivet av: Martin Nilsson
Tid: 2007-04-26 10:32:58

Jag gjorde efter min skriftliga förfraagan det som jag givetvis borde ha gjort tidigare, nämligen leta upp kubanska boxkoder för egen masking (ja, man är lat och lätt imbecill innan första pipan tänts paa morgonkvisten). I alla fall tycks det som att laadan är tillverkad i Sancti Spiritus-fabriken i oktober 1998. Lustigt var att just denna "vällagrade laada" kostade 306 euro emedan en fraan 2004 kostade 323 euro... Jo denne handlare är genomhederlig och handlar själv endast genom officiella kanaler. En lustig detalj är att i holland endast individuellt skattebandade cigarrer faar säljas separat. Dvs, om man har skattemärke paa en laada faar försäljaren endast sälja hela laadan paa en gaang till en person. Detta struntar dock de flesta cigarrhandlare i och tar böterna om finansministeriet skulle skicka en kontrollant eftersom lösplock i de flesta fall gör att man köper fler cigarrer än man igentligen tänkt sig -ja, man har ju en usel karaktär. Emellertid har denne handlare fast förtroende i statens förträfflighet och följer deras bullor till punkt och pricka, vilket gör att jag inte direkt misstror honom om hans produkter.

-Martin


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Lusitanias - Kap eller gris i säck?09:56 den 26 april 2007Martin Nilsson
      N Lusitanias - Kap eller gris i säck?10:13 den 26 april 2007Magnus (Gävle)
           N Lusitanias - Kap eller gris i säck?10:30 den 26 april 2007Henrik G
           N Lusitanias - Kap eller gris i säck?10:32 den 26 april 2007Martin Nilsson
                N Lusitanias - Kap eller gris i säck?11:40 den 26 april 2007lepatrik