Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: CI's Legends White Lable av Camacho
Skrivet av: COJ
Tid: 2007-04-29 15:07:54

Rökte en sådan i går, och var väl inte direkt överförtjust.

Ogudaktigt stor ring(54 x 5.7) på denna förlängda Robusto eller om det skall bedömmas som en kort Toro...

Inte någon direkt snygg cigarr, bumpig och gropig som om man tvingat in en ojämn filler i ett för trångt och extremt elastiskt omblad och täckblad som dessutom var bemängt med vener och ojämt i färgen.

Capen var en tveksam konstruktion och den del som satt kvar på skuldran efter snoppning föllt också av så snart jag började röka.

Draget var ytterst generöst vilket gjorde denna relativt stora cigar var fördigrökt på under en timme, snabbt för en långsam rökare som jag.

Smaken dominerades av en kraftig smak av kakao och nikotin,är du inte en nikotin junkie som jag så är detta en cigarr att se upp med, men inte mycket annat.
Men trots den kraftiga dosen nikotin så vad den bara medium i kropp.
Dessa säljs för $60 för 20 st. dvs relativt billiga och det är nog rätt, då detta inte precis är några super premiums enligt min mening.
Jag har delat en låda med en Amerikansk polare och resterande 9 får nog vila ett år eller två innan jag återvänder till dem, då hoppas jag de tappat lite i nikotinstyrka och vunnit lite kompexitet.

Hoppet är ju det sista som över ger en människa

Keep Puffing

COJ


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N CI's Legends White Lable av Camacho15:07 den 29 april 2007COJ
      N Härligt med...00:25 den 30 april 2007Pyro
           N Härligt med...22:25 den 30 april 2007COJ