Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: CAO vision
Skrivet av: martin
Tid: 2007-05-08 00:15:29

kom nyligen hem från en ytterst angenäm kväll på the lobby där CAO vision provades under givande samtal och i en absolut fantastiskt njutningsfull atmosfär.

själv provade jag "prana" - piramide varianten. mycket angenäm doft, smakmässigt en väldigt komplex och smakrik cigarr, utan alltför mycket kraft vilket i min värld är något positivt. smakerna blev mer invecklade ju mer cigarren röktes, helt utan inslag av kärva toner. vackert konstruerad cigarr med vackert dominikanskt corojo täckblad. på minussidan kan jag tillägga att branden inte var i toppklass - min tändare gick någorlunda varm hela kvällen. dock observerade jag andra som hade lysande brand på sina, så måhända att jag råkade tända lite fel. prisläget var från 140:- till 180:- och för en hel låda med 20 cigarrer lär priset ligga runt singelpriset x 20. alltså verkar det inte som att man får pröjsa extra för den sjukt läckra humidorlådan som till viss del överglänste själva cigarrerna.. 

CAO vision gör skäl för sitt namn, men kanske mest på grund av presentationen och lådan.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N CAO vision00:15 den 8 maj 2007martin
      N CAO vision10:15 den 8 maj 2007Magnus S
           N CAO vision11:40 den 8 maj 2007lepatrik
                N CAO vision13:38 den 8 maj 2007HerrStav