Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Habana Leon Torpedo
Skrivet av: Pyro
Tid: 2007-05-14 18:10:54

Idag fick jag, tack vare Seven, glädjen att stifta bekantskap med en riktig höjdare, Habana Leon Torpedo!

Täckbladet hade en fin färg och var felfritt men ombladet verkade vara ganska knotigt vilket gav ytan ett lite knöligt utseende. Draget var perfekt, aromen var kraftig och lite söt och cigarren avgav stora mängder rök.

De första puffarna var goda och mycket fylliga och cigarren var hänförande mustig med stor smak av peppar, mörk choklad, en aning lakritsartad sälta kombinerat med en svag men krämig sötma. UNDERBART!!!

Efter 3 cm var touchen av peppar som bortblåst(!) och styrkan höll sig mer på medium+ även om smaken fortfarande var balanserad och mullig. 

När bara en tredjedel återstod kände jag av en del nikotin men inslaget av sötma ökade och jag var tvungen att puffa lite till för den var bara sååå god!

Egentligen ligger denna cigarr prismässigt ovanför min övre smärtgräns men jag blev mycket sugen på att se vad 2-3 års lagring skulle åstadkomma med denna läckerbit!

Åter igen, tusen tack Seven!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Habana Leon Torpedo18:10 den 14 maj 2007Pyro
      N Habana Leon Torpedo19:05 den 14 maj 2007Tony
      N Habana Leon Torpedo19:21 den 14 maj 2007Seven
           N Habana Leon Torpedo09:44 den 15 maj 2007Larshak
                N Habana Leon Torpedo10:37 den 15 maj 2007Seven