Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: CAO Odyssey
Skrivet av: Pyro
Tid: 2007-05-17 09:25:15

Gårdagens lunchcigarr blev en CAO Odyssey. Cigarren var tyvärr ganska sprucken (ett problem som flesta av mina bytescigarrer brukar vara drabbade av ) och täckbladet var överraskande mediokert med många gröna fläckar och en stor färgskiftning mot huvudet. Draget var bra och trots lite tjuvdrag avgavs stora mängder rök. Aromen var neutral och lite trist.

De första puffarna var av mycket lätt karaktär men smaken fick snart en pepprighet som i början kändes väldigt obalanserad. Efter 3 cm var smaken rundare och mer balanserad men fortfarande väldigt lam och påminde mest om någon billigare cigarr från Dominikanska Republiken med trist intetsägande shade grown täckblad från Connecticut (detta är inte fallet, det var bara min smakupplevelse!). Jag noterade viss krämighet, lite sötma, en lite träig ton och lite pepprighet. Jag rökte ner till gördeln och även om smakerna blev mer koncentrerade så slutade cigarren aldrig att kännas trist och långtråkig. 

Jag är kanske inte den som ska ge omdömen på cigarrer i mild-mediumkategorin men med tanke på priset, omkring US $16, blev jag mycket förvånad över att den inte levererade mer!

Jag har för övrigt helt tappat förtroendet för CAO numera! Jag kommer att röka upp mina Brazilia Piranhas när de fått något till år på nacken men sen får det vara nog!