Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: julcigarrer?
Skrivet av: Martin CCR
Tid: 2004-12-28 08:01:02

Mitt om dagen röktes 2 stora cigariller signerade den gode Nicaraguanen, närvarande vid Borås Jularrangemang, trevliga, lätta, men ändå ett övertygande bett. 

För julpromenaden efter kyrka och första sittningen bjöd jag mig själv en vällagrad Consuegra#9 Maduro, just detta exemplaret var dessvärre ett riktigt stolpskott och då jag inte längre vill finna mig i ett sådan uppförande från en cigarr begravdes den utan vidare omsvep i en lokal dagvattenbrunn. 

Väl tillbaka till bordet färdig med andra sittningen tände jag en Davidoff Short T. Detta mitt "säkra kort" skulle visa sig allt för tafatt för min efter mat, glögg, vin, öl, snapps och aftonens tidigare cigarrerna sargade tunga.

Efter 1,5cm överlät jag min Davidoff till Svärfar som tog över med förtjusning.

Nu var jag eg. inte särskilt sugen längre men jag tänkte att det är ju bara Jul en gång om året så jag stack åter ner handen i resehumidoren och fiskade upp en Bolivar Royal Corona. Detta underbara rökverk gav mig till sist Julkänslan åter och jag kunde gå och lägga mig mätt, "begåvad" genomrökt och beduggad klockan 02.30.

God Fortsättning och Gott Nytt År Go´vänner

Mvh

Martin CCR


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N julcigarrer?12:09 den 23 december 2004Emil
      N julcigarrer?16:14 den 23 december 2004Erik_XV
           N julcigarrer?21:30 den 23 december 2004Lasse H
                N julcigarrer?09:52 den 24 december 2004Jörgen
      N julcigarrer?02:43 den 25 december 2004Johan Säfström
           N julcigarrer?08:43 den 25 december 2004Jörgen Lindeberg
                N julcigarrer?08:01 den 28 december 2004Martin CCR