Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: 14 månaders Zino Platinum Low Rider
Skrivet av: sandholm
Tid: 2007-05-23 09:17:10


För 14 månader sedan köpte jag en låda Zino Platinum Low Rider, jag kommer ihåg att jag rökte en cigarr efter några veckor och denna var inget vidare. Men sen igår fick jag för mig att se hur det hade utvecklats.

Det första som slog mig var att storleken på denna är veklingen superb 17x152 mm, klämde lite på den och märkte att den var hård, för hård, så direkt var jag inställd på ett för hårt drag. Snoppade och drog några drag för att känna innan jag tände, och det var mer eller mindre inget motstånd alls, nej, denna kommer inte ha någon smak alls, så från den ena extremiteten till den andra på några sekunder. 
Men jag tog och tände den och direkt fick jag mycket rök som var krämig och hade mycket mjuka toner av ceder och nötter. Ju mer jag rökte så tilltog den i styrka och mot slutet så låg den mellan medium till full i styrka, och ju mer jag rökte den tog jord och trä tonerna över. 
Dock hade jag stora problem med att få den brinna jämt, och den slocknade väldigt lätt, fick nog återtända den 2-3 gånger.

Så har ni några Zino Platinum Low Rider som är lite över året, dags att prova, denna var riktigt bra nu.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N 14 månaders Zino Platinum Low Rider09:17 den 23 maj 2007sandholm
      N 14 månaders Zino Platinum Low Rider09:58 den 23 maj 2007lepatrik
      N 14 månaders Zino Platinum Low Rider11:04 den 23 maj 2007Uffe
           N 14 månaders Zino Platinum Low Rider12:41 den 23 maj 2007Arne
                N 14 månaders Zino Platinum Low Rider13:07 den 23 maj 2007sandholm
                     N 14 månaders Zino Platinum Low Rider08:21 den 24 maj 2007Arne