Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Rapport från mittens rike!
Skrivet av: Gunnar (HCC)
Tid: 2007-05-23 18:28:15

Sitter på ett hotellrum i södra Kina och tänkte medela cigarrstatusen här.....ganska dålig. Fram till igår mycket dålig. Jag hade packat med några att ha på resan, en var kass (billigt=dåligt ibland) medans den andra avnjöts med lite whisky på hotellrummet. Jepp. Här är det hur OK som helst att röka lite var stans. Det som är lite konstigt är att det inte luktar speciellt mycket rök i offentliga lokaler (läs pubar, restauranger mm). När mitt medtagna cigarrinnehav var borta tittade jag runt lite i den lilla staden jag då bodde i (typ 15 miljoner innevånare) men såg ingen cigarraffär. Kom tillbaka till hotellet och tittade i shoppen där...och hittade RoJ no 2 till det ganska OK pricet 65 kinapengar. Där steg cigarrstatusen något. Därför skall jag nu gå ner till baren och beställa en whisky och avnjuta denna cuban i Mao:s rike. 

Skall för övrigt flyga hem från Shanghai...har ni någon koll på om det finns cigarrer på taxfree där?


mvh
Gunnar (HCC)


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Rapport från mittens rike!18:28 den 23 maj 2007Gunnar (HCC)
      N Rapport från mittens rike!22:41 den 2 juni 2007Gunnar (HCC)
      N Från andra sidan Japanska havet03:28 den 24 maj 2007Cascaio
           N Från andra sidan Japanska havet10:08 den 24 maj 2007bidevind
                N Från andra sidan Japanska havet10:14 den 24 maj 2007Henrik G
                     N Från andra sidan Japanska havet03:09 den 25 maj 2007Cascaio