Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: En mycket god cigarr!
Skrivet av: Pyro
Tid: 2007-06-02 23:16:28

Efter att inte ha fått tilfälle att röka på två veckor sedan den eminenta herfen hos Lasse P, gick jag idag ut storstilat och betade av fyra cigarrer.

Alla var nya för mig (Nicaragua Habanos robusto natural, La Rosa Especial robusto maduro, Purisco robusto maduro och Tierra Del Sol Robusto maduro) men det var bara den sistnämnda som verkligen fick mig att gå i spinn:

Boxpressad, matt täckblad och mycket god doft. Ganska tight men lätt massage under rökningen förbättrade draget. Kraftig och kryddig inledning med typisk sandelträtouch à la Perdomo. Mycket god, medium-full i styrka och välbalanserad. Intressant nog väldigt snarlik Perdomo2 maduro i sin karaktär! (Kan de vara seconds av Perdomo2 månne?)

Jag hade aldrig hört talas om Tierra Del Sol förut och en sökning på Internet gav inte mycket information. Underligt nog verkar märket generellt vara sågat på flera forum, i alla fall om man läser inlägg från 2005.

Kan det vara så att de är bättre nu, att cigarren jag bytt till mig har lagrats länge eller att kvaliteten helt enkelt varierar?

Vem var det för övrigt som försåg mig med denna garre hos Lasse? Inköpsställe?


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N En mycket god cigarr!23:16 den 2 juni 2007Pyro
      N En mycket god cigarr!23:45 den 2 juni 2007Tony
           N En mycket god cigarr!06:00 den 4 juni 2007Pyro
                N En mycket god cigarr!08:51 den 4 juni 2007Junior
                N En mycket god cigarr!09:06 den 4 juni 2007nisse62
                     N Cheaphumidors har tyvärr inte...08:03 den 5 juni 2007Pyro
                          N Om du vill ha fler.......10:09 den 5 juni 2007Junior