Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Ofrivillig sänkning av rökfrekvensen
Skrivet av: Ouch
Tid: 2007-06-11 16:02:07

Mitt djupt kända deltagande i denna prövningens stund. Det känns onekligen som en samhällstrend detta med att upphöja likriktning och politisk korrekthet till okränkbar lag. Vart tog det sunda förnuftet vägen? 

I offentlighetens Sverige sjungs det liknande tongångar. Min arbetsgivare, en kommun i Svea Rike, har på största allvar diskuterat ett absolut rök- och snusförbud för sina anställda under arbetstid. Ingen rökning på lunchen, ej heller snusning - jag vet inte hur man stod  frågan om nikotinplåster... Reformen skulle grundas i grumliga hänsyn till de stackare som kan tänkas konfronteras av en kommunalt anställd som luktar rök om andedräkten eller kläderna eller som, ve och fasa, visar en groteskt svullen överläpp! Det var länge sedan jag blev så arg som när jag hörde talas om detta. En bisarr detalj är att hela diskussionen initierades av ett av våra fackliga förbund (dock inte mitt - då hade jag troligen inte längre varit medlem) och inte av arbetsgivaren. 

Jag har läst om liknande tankar på flera håll i Landstings-Sverige och den kommunala sfären. Är det någon på forumet som har råkat ut för dessa nedrigheter?


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Ofrivillig sänkning av rökfrekvensen15:30 den 11 juni 2007Martin Nilsson
      N Ofrivillig sänkning av rökfrekvensen16:02 den 11 juni 2007Ouch
           N Ofrivillig sänkning av rökfrekvensen17:32 den 11 juni 2007higgins
                N Ofrivillig sänkning av rökfrekvensen11:08 den 12 juni 2007Martin Nilsson
                     N Ofrivillig sänkning av rökfrekvensen11:21 den 12 juni 2007Xnarpom
                          N Ofrivillig sänkning av rökfrekvensen13:12 den 12 juni 2007Martin Nilsson
                               N Ofrivillig sänkning av rökfrekvensen20:30 den 12 juni 2007Xnarpom
                                    N Ofrivillig sänkning av rökfrekvensen09:18 den 13 juni 2007Martin Nilsson
      N Kära livsnjutare!12:17 den 13 juni 2007bidevind
           N Kära livsnjutare!13:22 den 13 juni 2007Martin Nilsson
                N Kära livsnjutare!15:26 den 13 juni 2007bidevind
                     N Kära livsnjutare!19:30 den 13 juni 2007Lasse i VF
                          N Kära livsnjutare!20:19 den 13 juni 2007bidevind