Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Vilset paket
Skrivet av: Daniel P
Tid: 2007-07-07 00:02:06

I tisdags kom ett paket till dörren (verkar ha klarat tullen *woohooo*), men då det var företagspaket så får de inte ställa det utanför dörren (typiskt). 

Tidigare brukade jag sätta en lapp på dörren med texten 
"
Posten/DHL/Smålandsfrakt etc: 
Ring mig på 070-xxxxxxx 
så kommer jag inom fem minuter 
om ni behöver en signatur e.d.
Mvh
-- Daniel 
"

Dock, har inte behövt använda den tekniken på länge, men så har det nu börjat dimpa in julklappar som företagspaket, så det är så klart ett misstag... 

Så, ingen hemma och då lämnar de bara en lapp i brevlådan med kollinummer och vilket telefonnummer jag ringer (0771-595959) för uppföljning. Då behöver man inte göra något, paketet returneras till Värnamo i mitt fall (jag bor i Ljungby) för att sedan åter returneras till mitt utlämningsställe i Ljungby och så kommer det istället en vanlig avi för uthämtning. 

Jag tog ursprungliga avin och kollade mitt utlämningsställe dagen efter om det dykt upp (brukar i "normala" fall dyka upp där dagen efter, och avin kommer ju som bekant ytterligare en dag senare...). 
Inget paket hade kommit i onsdags. 

Jag kollade med utlämningsstället på torsdagen igen utan framgång och ringde igen till deras nummer för att kolla vad som hänt. Inget besked mer än att "det är nog på väg, ingen mer info sedan i tisdags..." 

Kollade idag fredag igen, men fortfarande inget paket. 
Ringde igen och de kopplade mig till postens kundtjänst där jag bad dem kolla detaljerna eller om de kunde ringa Värnamo. Typiskt nog hade de redan gått hem i Värnamo, men paketet står säkert på terminalen där, men ingen info sedan i tisdags alltså var det är... (inte säkert att de noterar att det kommit till Värnamo konstigt nog, men så är det iaf...). 
Så jag fick lämna info om paketet (avsändare, vikt, etc etc... och lämnade den info jag trodde avsändaren hade angett... Inga detaljer här, men jag tror nog ni vet ungefär vilka detaljer jag nämnde). 

Nu får jag vänta över helgen och ringa igen på måndag etc. Det står så klart i Värnamo, men tragiskt att behöva vänta med vetskapen om att de bara kunde ställt det utanför dörren i tisdags... *suck* Regler är regler, och jag kunde ju faktiskt satt upp en lapp, men uuuuj vad frustrerande att det dröjer och att ingen info finns. 
Nu är paketet efterlyst iaf, så hoppas det dyker upp. Normalt brukar det bara dröja 1-2 dagar så dyker det upp, men nu börjar det dra ut på tiden. Tröttsamt. Återkommer på måndag/tisdag vad som händer... 


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Vilset paket00:02 den 7 juli 2007Daniel P
      N Statusrapport - Torsdag - Äntligen!16:35 den 12 juli 2007Daniel P
           N Statusrapport - Torsdag - Äntligen!16:59 den 12 juli 2007Gunnar
                N Statusrapport - Torsdag - Äntligen!17:12 den 12 juli 2007Daniel P
                     N Statusrapport - Torsdag - Äntligen!17:16 den 12 juli 2007Gunnar
                          N Statusrapport - Torsdag - Äntligen!17:28 den 12 juli 2007Lasse i VF
                          N Statusrapport - Torsdag - Äntligen!17:29 den 12 juli 2007Daniel P
                               N Statusrapport - Torsdag - Äntligen!17:43 den 12 juli 2007Gunnar
                                    N Statusrapport - Torsdag - Äntligen!18:16 den 12 juli 2007Daniel P
                N Statusrapport - Torsdag - Äntligen!21:19 den 12 juli 2007REx
      N Måndag - Statusrapport16:54 den 9 juli 2007Daniel P
           N Måndag - Statusrapport09:22 den 10 juli 2007lindq
                N Måndag - Statusrapport18:31 den 10 juli 2007Daniel P
      N Onsdag - Statusrapport15:54 den 11 juli 2007Daniel P
           N Onsdag - Statusrapport19:51 den 11 juli 2007Gunnar
                N Onsdag - Statusrapport20:25 den 11 juli 2007Daniel P
                     N Onsdag - Statusrapport01:33 den 12 juli 2007Gunnar
           N Onsdag - Statusrapport18:05 den 11 juli 2007Cartesius
           N Onsdag - Statusrapport19:03 den 11 juli 2007Rikard
                N Onsdag - Statusrapport19:43 den 11 juli 2007T_nrk