Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Märkliga grödor...
Skrivet av: Martin Nilsson
Tid: 2007-07-09 21:39:31

Då min hustru numera tvärvägrar rök inomhus har jag tagit min tillflykt till min trädgård i cigarrnjutningshänseende. Eftersom jag även är lat av naturen har jag haft för van att skjuta iväg cigarrstumparna till ett hörn av sagda trädgård där diverse plantor effektivt gömmer dessa för klåfingriga barnahänder. Efter hemkomsten från semestern upptäckte jag dock till min förvåning att en planta som varken jag eller den grönfingrade men föga botaniskt skolade hustrun ville kännas vid. Min lekmannakännedom tyckte dock att bladen hade ett utseende snarlikt tobaksblad och eftersom jag vet att det finns legio herrar på detta forum som själva odlar dessa välsignade plantor tänkte jag höra mig för om någon av er har en aning om huruvida de gröna som drivit upp de facto är tobak eller om det bara är något storvuxet ogräs som jag utan samvetskval kan rycka ur rabatten.

För att möjliggöra en inspektion togs två foton som jag här bifogar länkar till. Vidare emottages synpunkter med tacksamhet och artbestämning med synnerligen stor sådan.

home.tiscali.nl/nilsson/cigar/

-Martin


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Märkliga grödor...21:39 den 9 juli 2007Martin Nilsson
      N Märkliga grödor...22:10 den 9 juli 2007Jörgen
      N Märkliga grödor...22:45 den 9 juli 2007Lasse C