Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Flytt
Skrivet av: Murre
Tid: 2007-07-12 12:00:30

Jag ska snart flytta till Irland och detta har medfört en massa problem och ett som ni kanske kan hjälpa mig med är flytten av ciggarerna. Mina två humidorer rymms i min ryggsäck men nu är det ju väl så att jag nte kan lämna dem lösa i humidoren, då kommer de väl få mycket stryk?

Det jag hade tänkt göra är att lägga cigarrerna i cigarrlådor och sen placera lådorna i humidoren. (en låda får  plats) Problemet är dock att inte alla cigarrer rymms i lådan vilket gör att ca 10 är lösa. Det jag har gjort med några av dessa är att jag placerade dem i paperskartong som man får när man köper cigarrer från tex brobergs. 

Detta funkar, men om nån har nåt bättre tips så skulle jag gärna vilja höra. Vet inte heller om jag borde tänka så mycket på att cigarrerna kommer att torka ut om de inte är placerade i humidoren. Skulle det vara ok att ha dem i cigarrlådor i ca 10 timmar utan att sätta dessa i humidoren utan att de blir farligt torra?


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Flytt12:00 den 12 juli 2007Murre
      N Flytt13:11 den 12 juli 2007Sandholm
           N Flytt13:19 den 12 juli 2007Murre
                N Flytt13:23 den 12 juli 2007Magnus (Gävle)
                     N Det enklaste alternativet är väl...14:16 den 12 juli 2007Pyro
                          N Det enklaste alternativet är väl...21:34 den 17 juli 2007Sandholm
                               N True...true... n/t21:54 den 17 juli 2007Pyro