Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Cusano Corojo. Hoppsan...
Skrivet av: Magnus (Gävle)
Tid: 2007-07-13 10:05:22

I går kväll tänkte jag fira lyckad nattning av liten Elmer med något nytt ur singelfacket. En Cusano Corojo 1997 robusto som legat där sen januari. 
Det var den starkaste cigarr jag rökt sedan jag av nyfikenhet/okunskap drog i mig en färsk JdN Antaño!
Redan efter ett par bloss började det strama i kinderna och tungan kändes som när man tänder en Antico Toscani... 
Antar att sex månader är alldeles för lite lagring för en sån här pjäs. Men hur blir de sedan? En sökning här på forumet ger vid handen att några av er uttryckt sitt gillande över cigarren i fråga. Men det finns ingen recension eller beskrivning. Är det jag som är för mesig för corojo? Och den kanske viktigaste frågan: Den märkliga syrlighet jag kände främst de första centimetrarna av rökningen, är det ett corojo-drag eller var det bara all nikotin?
Behöver jag påpeka att jag bara rökte halva? Då hade pulsen börjat stiga oroväckande...
/magnus


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Cusano Corojo. Hoppsan...10:05 den 13 juli 2007Magnus (Gävle)
      N Jag har inte testat själv...10:26 den 13 juli 2007Pyro
           N Jag har inte testat själv...11:05 den 13 juli 2007Thomas
                N Efter uppmaning om tråddiciplin...13:58 den 13 juli 2007Magnus (Gävle)
                     N Efter uppmaning om tråddiciplin...14:16 den 13 juli 2007Thomas