Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Sömnlös i Vellinge
Skrivet av: OveK
Tid: 2007-07-14 03:56:12

Detta måste jag få delge!

Efter en god middag tog jag "fem på locket". När det sedan var dags för sängen låg jag bara och vred mig. Gav upp, steg upp. Satte mig vid humidoren och bligade. Öppnade och tog fram en RoJ Romeo No3. En skvätt whiskey och så ut på altanen. Klockan var 02.30 när jag tände min cigarr. Denna enkla varelse har legat två månader i allsköns fukta. Brann som en ängel, ljuvligt mild så här på natten, som faktiskt var ljummen. Ett av mina absolut bästa ögonblick med en cigarr.
Tänk att en så enkel garre kan vara så perfekt just vid detta ögonblick. Fylld av ljuvlig efterverkan av denna upplevelse kan jag bara rekommendera alla att ta tillfället i akt. Sömnlös, tag en lätt lagrad och tänd på. Jag är just nu lyrisk och kan bara hålla med COJ. Puffa på.

(Angående mitt tidigare bekymmer om bröllopscigarr så vet jag nu vilken garre jag avsåg, letade efter. Det var ingen mindre än en Partagas Black Label Magnifico. Inte en Cuban utan en goding från Dominikanska R(Allt enligt min vän som bjöd. Om jag bara fick tag på en nu!!)

Njut av livet vänner!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Sömnlös i Vellinge03:56 den 14 juli 2007OveK
      N Sömnlös i Vellinge09:44 den 14 juli 2007leffe
           N Sömnlös i Vellinge10:28 den 14 juli 2007OveK
      N Även jag var sömnlös i Vellinge12:11 den 14 juli 2007Roger O
           N Även jag var sömnlös i Vellinge13:57 den 14 juli 2007OveK
      N Sömnlös i Vellinge14:32 den 14 juli 2007Hazzard