Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Cederkofta av eller på vid långtidslagring
Skrivet av: LGO
Tid: 2007-08-01 13:14:46

Den lilla malör jag var med om fick i alla fall mig att sluta med tublagring. Alla andra garrar mådde finfint. Det här rörde sig ju om en stängd tub och min lilla teori är nog att den helt enkelt var överfuktad från fabriken och sedan låg till sig ordentligt... I vilket fall som helst. Lock av tror jag är rätt. 

Cederblödning däremot är nog oberoende av om locket är på eller inte. Däremot borde risken för att kletigare saker än cederlukten (som är någon sorts flyktiga fettsyror skulle jag gissa på, samma sak som får gran och linolja att dofta) tar sig över till cigarren öka. Då rör det sig nog mer om kåda (betydligt tyngre och fetare substanser) och hur det påverkar smaken vet jag inte än, men den ska provrökas vid tillfälle. Jag har en som klarade sig fint under samma betingelser. Den får tjäna som referens.

Jag tar i vilket fall som helst av mina tuber numera.

/LGO


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Cederkofta av eller på vid långtidslagring09:53 den 1 augusti 2007Henrik G
      N Cederkofta av eller på vid långtidslagring12:36 den 2 augusti 2007Seven
           N Cederkofta av eller på vid långtidslagring14:38 den 2 augusti 2007TJ
                N Cederkofta av eller på vid långtidslagring17:17 den 2 augusti 2007Seven
           N Cederkofta av eller på vid långtidslagring18:54 den 2 augusti 2007LGO
      N Cederkofta av eller på vid långtidslagring10:03 den 1 augusti 2007Lars
           N Cederkofta av eller på vid långtidslagring10:25 den 1 augusti 2007Henrik G
                N Cederkofta av eller på vid långtidslagring12:46 den 1 augusti 2007Ouch
                     N Cederkofta av eller på vid långtidslagring13:14 den 1 augusti 2007LGO
                          N Cederkofta av eller på vid långtidslagring15:49 den 1 augusti 2007Peter (Hällingsjö)
                               N :D N/T16:23 den 1 augusti 2007Daniel P
                               N Cederkofta av eller på vid långtidslagring17:52 den 1 augusti 2007LGO
                                    N Cederkofta även på andra?12:25 den 2 augusti 2007Magnus (Gävle)
                                         N Cederkofta även på andra?14:51 den 2 augusti 2007Experiment
                                              N experiment14:53 den 2 augusti 2007Xnarpom