Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: kubanska cohiba maduro
Skrivet av: sandholm
Tid: 2007-08-14 13:27:48


usch, borde nog inte skriva detta, efter mina utlägg om att cohiba inte är bra/utan bara en överhypad cigarr. 

Så vi börja med en brasklapp, Cohiba Maduro är inte Cohiba, eller jo alltså det står Cohiba på dem men det finns inget som liknar den "vanliga" cohiba cigarren i cohiba maduro. Enligt mig så borde det kanske stå HDMR eller Montecristo på dem istället, men Cohiba säljer nog bättre.

Jag har testat alla tre, och tom inköpt två lådor av varje, en för lång lång tidsförvaring och en som jag redan har öppnat (bor ju nu i schweiz så både billigare och större utbud) 

Ta dem i den ordning som jag tyckte om dem

Maduro 5 Mágicos (den mellersta storleken)
otrolig cigarr, jag ville direkt tända en ny när den första var slut, och jag menar jag rökte den helt slut. Mycket kaffe och chokladtoner, mild men ändå mycket mycket smak. Fanns även lite ceder och vanilj toner. En av de absolut bästa maduro jag någonsin rökt, ett numera måste i humidorn.

Maduro 5 Genios (den störta storleken)
Den var bra, men inte alls som Mágicos, smakerna var nedtonade och fanns lite mer jord och jag tyckte jag även fick lite havssalt toner. Dock tror jag att denna kommer bli riktigt bra vid lagring, ge den 5 år så kommer den vara i topklass. Dock ingen köp och rök cigarr.

Maduro 5 Secretos (den minsta)
Oj, otroligt dålig, fanns inte något av den njutning som Mágicos eller Genios hade. Inga goda toner utan var frän och "stickig". Satt hela tiden och funderade på om detta var en maduro, för här fanns inga maduro toner alls. Den hade även otroliga brännproblem. Personligen så tror jag inte på denna, inte ens vid lagring. Enligt mig mycket mycket dålig.

Summa: Mágicos en otrolig cigarr som jag tror bara kan bli bättre och bättre, dock så får man nog bara stå ut med det där otroligt fula bandet


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N kubanska cohiba maduro16:38 den 8 augusti 2007jappe
      N kubanska cohiba maduro19:50 den 8 augusti 2007Puffarn
           N kubanska cohiba maduro20:07 den 8 augusti 2007leffe
                N kubanska cohiba maduro09:33 den 9 augusti 2007lepatrik
                     N kubanska cohiba maduro10:06 den 9 augusti 2007leffe
                          N kubanska cohiba maduro10:48 den 9 augusti 2007lepatrik
                               N kubanska cohiba maduro16:52 den 9 augusti 2007Tomas_nrk
                                    N kubanska cohiba maduro17:03 den 9 augusti 2007lepatrik
           N kubanska cohiba maduro19:20 den 10 augusti 2007Henrik G
                N kubanska cohiba maduro06:08 den 11 augusti 2007jappe
                     N U got Mail (N/T)08:28 den 11 augusti 2007Puffarn
      N kubanska cohiba maduro13:27 den 14 augusti 2007sandholm
           N kubanska cohiba maduro14:16 den 14 augusti 2007Xnarpom
           N kubanska cohiba maduro18:43 den 18 augusti 2007Thomas
                N kubanska cohiba maduro22:49 den 18 augusti 2007Cartesius
                N kubanska cohiba maduro23:45 den 18 augusti 2007lepatrik