Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Lördag förmiddag - lite inre monolog
Skrivet av: Ouch
Tid: 2007-09-01 12:14:35

Solen skiner över ett lite kylslaget Småland och jag sitter i uterummet avnjutande en god San Cristobal La Punta från -01. Det här är en god cigarr, även om den inte är den första jag normalt sett plockar ut ur humidoren när jag är röksugen. Genomgående torr kryddighet, mediumstyrka och träsmaker från början till slut. Draget är nästan lite för bra... Det här luftiga draget händer mig rätt ofta med piramides - fler som delar den erfarenheten? Den har dock brunnit nära nog perfekt hela vägen så ni förstår om kvalitetsintrycket totalt sett är bra.

Nåväl, den här dagen inbjuder till fortsatta cigarrupplevelser. Efter ett antal kalla, ruggiga och stressiga arbetsdagar med bl a tre frostnätter som liksom satte definitiv punkt för tobaksodlingen i år så skall det bli oerhört skönt att röka några goda cigarrer i helgen. Jag  funderar på att bränna av en Partagas Lusitanias -98 ur en låda som jag ännu inte testat. Jag rökte en sådan som jag bytte till mig av Tony och den gav verkligen mersmak. Man får hoppas att draget blir bättre än den  från -00 som jag rökte i natt. Det var en hopplös rökupplevelse som totalt fördärvades av det ständiga hårdsugandet. Slängde den halvvägs... Resten av lådan får nog ligga till sig några år till eller provrökas efter lite uttorkning. Skam den som ger sig!

Resten av helgens cigarrer får väl improviseras men det lutar åt större faconer i alla fall. Gott om tid, långa naturpromenader, sol och långa cigarrer är en riktigt trevlig kombination!

Jag hoppas att alla får en bra puffarhelg!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Lördag förmiddag - lite inre monolog12:14 den 1 september 2007Ouch
      N Lördag förmiddag - lite inre monolog12:22 den 1 september 2007Drogen
           N Lördag förmiddag - lite inre monolog12:26 den 1 september 2007Kribz
                N Lördag förmiddag - lite inre monolog12:35 den 1 september 2007Lars
                     N RE: Drogen till Kreta14:14 den 1 september 2007Puffarn
                          N RE: Drogen till Kreta21:45 den 2 september 2007Drogen
                     N Lördag förmiddag - lite inre monolog19:36 den 1 september 2007uffe
                          N Lördag kväll - lite inre monolog21:32 den 1 september 2007Tomas_nrk