Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Men det kan ju vara så att..
Skrivet av: bidevind
Tid: 2007-09-06 15:43:41

För egen del tycker jag att jag har visat gång på gång här på siten vad det är för "skojarfasoner" antirökrörelsen, ibland med Big Pharma som finansiär håller på med. Kommer jag med anklagelser så har jag alltid strävat efter att underbygga med fakta.

Varför är det så, att de som anklagar "Big Tobacco" (för övrigt en ekonomisk dvärg jämfört med Big Pharma) för "skojarfasoner" aldrig eller nästan aldrig underbygger sina anklagelser med fakta.Det hör till antirökrörelsens formulär 1A att anklaga vetenskapsmän som kommer med forskningsresultat som avviker från deras egna för samröre med Big Tobacco. Varför? Har den inget bättre att komma med än sådana anklagelser och drivor med egenproducerad/finansierad junk science?

Inte för att jag känner någon lust att försvara tobaksbolagen (men däremot gärna seriösa forskare oavsett var de hittar sina finansiärer), det får de göra själva. I synnerhet med tanke på att de stora tobaksbolagen lämnat sina kunder i sticket och inte lyfter ett finger för att avslöja vad som pågår i kriget mot kunderna.

Men vad exakt består Rylanders påstådda forskningsfusk i?


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Hur stor blir en "försumbar risk" multiplicerad med 20?11:57 den 6 september 2007bidevind
      N Hur stor blir en "försumbar risk" multiplicerad med 20?12:04 den 6 september 2007Peter (Hällingsjö)
      N Hur stor blir en "försumbar risk" multiplicerad med 20?12:10 den 6 september 2007Lars
      N Hur stor blir en "försumbar risk" multiplicerad med 20?12:26 den 6 september 2007LGO
           N Hur stor blir en "försumbar risk" multiplicerad med 20?13:03 den 6 september 2007bidevind
                N Hur stor blir en "försumbar risk" multiplicerad med 20?13:10 den 6 september 2007LGO
                     N Och ibland händer det...13:18 den 6 september 2007Jörgen
                          N Och ibland händer det...13:52 den 6 september 2007LGO
                          N Men det kan ju vara så att.. 13:55 den 6 september 2007Peter (Hällingsjö)
                               N Men det kan ju vara så att.. 14:10 den 6 september 2007LGO
                                    N Men det kan ju vara så att.. 15:35 den 6 september 2007bidevind
                                         N Men det kan ju vara så att.. 15:49 den 6 september 2007LGO
                                              N Men det kan ju vara så att.. 16:11 den 6 september 2007bidevind
                                    N Men det kan ju vara så att.. 15:43 den 6 september 2007bidevind